Gotiska Klubben

Topic och svensk lag gäller. Ni som aldrig skrivit på Gotiska Klubben kan börja med att dra åt helvete innan ni skriver här. Kort är gott.

Svenska judar och Drottning Silvia

Silvia:  Nyheter Flashback
Jag gillar Kronprinssan Victoria. Hon utstrålar vänlighet och jag tror att hon blir en bra Drottning för ett mångkulturellt Sverige. Ett förlorat Sverige som jag kan tänka mig att samarbeta med, men som jag helst inte vill tillhöra.

Jag förstår inte varför Jean Bernadotte kom hit och varför man tvingade på svenskarna en utländsk kung. Jag har lärt mig att gilla Kung Carl XVI Gustaf, även om jag kanske har svårt att identifiera mig med honom som mitt folks högsta representant här på jorden. Men så är är jag inte heller svensk, utan got.

När det gäller Drottning Silvia så har jag alltid ansett henne vara en hönshjärna. Söt och trevlig. Men ett höns. Som många kvinnor. Så nu vet ni var jag står i dessa frågor. Jag är för monarkin och skulle gärna vilja ha en vald kung i varje landskap, helst med sakral inriktning.

Judarna då. Jan Scherman och Stockholms elitjudar, har de rätt i sin kritik av Drottning Silvia och hennes förhållande till sin far som horade för nazisterna och som belönades med ett beslagtaget judiskägt företag? Jag tror det. Men jag håller frågan öppen. Hur som helst, det intressant är att vi genom denna fråga kan studera hur judiska nätverk arbetar i Sverige.

Jag tror att det kommer att sättas in oerhörda resurser på att knäcka Drottning Silvia psykiskt och därmed den svenska monarkin. Min fråga till Sveriges intellektuella judar:

Vilka av er är för den svenska monarkin? Är svenska judar, vår tids mediala adel enligt min uppfattning, avundsjuka på att den svenske kungen inte är jude, eller är ni emot monarkin av princip?

En annan fråga av intresse: När kommer moderaterna att kräva republik? Snart tror jag. Kan republik bli den fråga som räddar en ideologiskt sargad Socialdemokrati, eller skulle kravet på republik ytterligare sänka partiet. Ja, vad tror ni?

Och hur kommer de olika republikanska nätverken att samarbeta i Sverige. Aftonbladet, Tv4, Expressen och Dagens Nyheter verkar redan ha tagit ställning. Hur kommer SVT och Svenska Dagbladet att ställa sig?

Och sist men inte minst: Hur har hovet och Silvia klarat av att bemöta kritiken? Har Drottningen gjort fel, eller är hon förföljd?

Vi kan på goda grunder antaga att Kronprinsessan Victoria mår mkt dåligt av de senaste tidens skriverier om hennes morfars samarbete med nazisterna samt skandalskriverierna om hennes fars kvinnoaffärer. Frågan är, svenska folk, hur mkt skit anser ni att er Kronprinsessa ska behöva tåla?

Vänligen. Inga diskussioner specifikt om Israel, sionism, antisemitism, nazism, Holocust och Steven Spielberg accepteras på denna tråd. Den handlar om republikaners och svenska judars förhållande till den svenska monarkin. Och den handlar om allas vårt förhållande till den svenska monarkin. För eller emot? Kungen eller Victoria, vem ska regera? Och har Silvia rätt eller fel?

Vi tar tacksamt emot länkar till bloggar eller chatter som har åsikter i denna fråga.

Ref:
Blodsbank, skuld och ansvar Jan Milld
Drevet mot monarkin Jan Milld
Nassarna på slottet Åsa Linderborg
Elitistiska dagisbarn Jan Scherman

Written by gotiskaklubben

14 januari, 2011 at 05:07

Publicerat i Gotiska Klubben

36 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nu jädrar i min lilla låda har jag fått vatten på min kvarn och visst fan finns det en rejäl konfliktanledning mellan Kungahuset och staten Israel!!!!!!

    Prinsessan Estella är ju uppkallad efter Folke Bernadottes änka Estella Bernadotte! Vi har alltså en regelrätt fejd mellan parterna, det är ju helt klart.

    Det är därför Kungen åker runt och gör scouthälsning hos alla muslimska scoutkungar!

    Ahaaaaaaaa!

    Varför har jag alltid rätt? Är det en gåva eller en förbannelse??

    Det här hade varit ett scoop i alla andra länder än Sverige, hahahahaha

    När jag en gång för länge sedan behövde intyg på att jag varit med i Journalistförbundet av helt andra, fackliga skäl, hittade dom mig inte i sina register.

    Dom anade väl redan då vilken orm dom närt vid sin barm!

    Asgeir

    25 februari, 2012 at 17:23

    • Någon är visst lite sjuk i huvudet, kalla det efter om du så vill, och jag gissar att det är du. Detta var bog det mest efterblivna och korkade inlägg jag sett på länge. Snälla utbilda dig lite, eller mycket….., eller håll käft.

      anonym

      21 mars, 2013 at 17:20

  2. Märkligt tyst om Silvias judiska härstamning. (de Toledo – Silvias mammas släkt – är brasilianska marranos, kryptojudar.) Eller beror tjatat om Silvias pappa på att man vill dölja att Silvia – och således Victoria och Estelle – enligt judiska släktregler är judinnor?

    HL

    2 juni, 2012 at 15:35


Kommentarer inaktiverade.

