Gotiska Klubben

Topic och svensk lag gäller. Ni som aldrig skrivit på Gotiska Klubben kan börja med att dra åt helvete innan ni skriver här. Kort är gott.

Idag firar jag etnisk svensk nationaldag

Inte för att jag är så etniskt orienterad, men ändå. En markering. Frid vare med denna underbara årstid i denna fantastiska trakt som heter Norden. Här skall jag leva och här skall jag dö.

Läsvärt om Sverige:

Föraktet för Sverige Stefan Torssell
Tal på nationaldagen 2012 Lennart Svensson
Om svenskarnas lynne Fria Tider

Written by gotiskaklubben

6 juni, 2012 at 09:28

Publicerat i Gotiska Klubben

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tar färjan ut till Djurgården. På en utställning om och med Svensk hembygdskonst talar en muslim om för oss vad Svensk kultur och vad Svensk Heimat är för något. Väl ute. Upp för Narvavägen, passerar några nyrika, politiskt indolenta ”brats” i Busnel-koftor; framme vid Karlaplan, en zigenare står och spelar vid Carl Milles monument.
    Folket runtomkring är inte uppklädda utan såsar omkring i blattekläder – mjukisbyxor och huvtröja med grafittitryck och foppatofflor i kinesiskt gummi.
    Ner mot Humlegården. Vänta! Hör mässingsblås från en brunnsorkester! Tonerna kommer från innergården på ett Seniorboende, och dit har jag inte tillträde. Tack ändå Sveriges pensionärer, ni håller destruktionen stången. Nationaldagen glimmade ändå till i ett ljus av lycka.

    Förortskärring

    6 juni, 2012 at 16:20

    • Underbar stämningsbild från öfre Östermalm! :)

      gotiskaklubben

      6 juni, 2012 at 16:50


Kommentarer inaktiverade.

