Gotiska Klubben

Vilken cool kvinna, Margareta Winberg, 67 år!

Det är inte ofta man skrattar med kropp och själ åt DNs journalistik. Men denna gång är det suveränt bra skrivet.

Vilken cool kvinna, Margareta Winberg 67 år. Snart blir hon väl partiledare!

Historien om den felaktigt inbjudna Margareta Winberg påminner om romanen ”Beeing There” från 1970 av Jerzy Kosinski. Boken blev film, och Peter Sellers brilljerade som Mr Cance. Men detta kan nästan bli lika kul. Alla som kan något om marknadsföring kommer att bjuda in Margareta Winberg till allt som finns. Arma kvinna. 🙂

svd

Written by gotiskaklubben

25 april, 2012 den 08:36

Publicerat i Gotiska Klubben

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ”Being There” (eller ”Välkommen Mr. Chance!” på svenska) är ett underbart, realistiskt och humoristiskt angrepp på den politiska klassen och det politiska systemet. ”Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben” är en annan helt underbar film med ovan nämnda Sellers. Vilken skådis han var.

    Jag håller med om arma kvinna men av andra orsaker, tänk att dela namn med ärkefit… ärkefeministen som fick ett stim uppkallat efter sig.

    Argus

    25 april, 2012 at 12:11

  2. Det är första gången jag uppskattar Margareta Winberg… 🙂
    Cool kvinna! – I motsats till Skatan Winberg, som jag verkligen avskyr.
    Varför stannade hen inte i Brasilien? Tröttnade brassarna på den sadistiska feministen?

    Hjalmar

    25 april, 2012 at 12:53


Kommentarer inaktiverade.