Gotiska Klubben

Och först och främst ska ordet utrotas

a) det finns ingen svensk etnicitet
b) och ni som anser er vara etniska svenskar är nazister

Retoriken känns igen. svd

Written by gotiskaklubben

20 maj, 2012 den 22:00

Publicerat i Gotiska Klubben

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. tycker om att förenkla saker så jag ser etnicitet som ursprung och det vet varenda jävel vad de har för något och oftast ned till lokalnivå med släktforskning etc. kan dra en parallell med den håla jag bor i så räknas jag inte som infödd av de lokala ”släkterna” även om jag är född här mina knoddar kanske räknas 🙂

    etnicitet som ord känns lite rasbiologiskt orienterat på något vänster. vad vet jag hehe

    robban

    20 maj, 2012 at 23:56

  2. Likt Asterix och tvedräkten försökte Tobias Hübinette på Newsmill kidnappa debatten genom att hävda att det visst finns raser vilket nu inte heller Reinfeldt påstod. Etnicitet, javisst, vi är summan av våra förfäder. Kultur, javisst, vi påverkas hela tiden av de vi umgås med.

    Som jag ser det finns det fyra typer av ”svenskar”:

    * Icke-svenskar (förklaring överflödig)
    * ”Svenskar” en person som någon gång beträtt svensk mark eller svenskt fartyg eller luftfartyg (enligt PK)
    * Kulturell svensk, en person talar svenska, gillar svensk kultur men som inte har rötterna i landet (ännu)
    * Etnisk svensk, en person talar svenska, gillar svensk kultur och som har rötterna i landet.

    Argus

    21 maj, 2012 at 00:09

  3. Chill out Goten. Jag förstår ju inlägget men på det hela taget var Reinfeldts uttalande en seger för oss. Nu har det ju skett det som du hoppats på, ”svensken har vaknat”. Vanligt folk definierar sig som svenskar, vi finns…!

    Det var en viktig seger. Vinden har vänt. Jag anade omsvängningen i höstas. Och sedan dess har vi haft Ullenhags mytnederlag, Benkes DN-krönikor om vänsterhegemonin, vi har haft Uppdrag Granskning som åter placerat islamismen på dagordningen – för gott. Det går inte att stoppa nedmonteringen av PK-regimen. Folk har vaknat.

    mirotanien

    21 maj, 2012 at 06:15

  4. […] tassar vidare mot nationasupplösning, och jag är inte speciellt ledsen.  Trots att jag delar Svenssons optimism om att ”svenskarna vaknar mer och mer”, befinner jag mig i konstant […]

  5. I samma tidning läser jag att dess pop-skribent slutade lyssna på en musiker när denne uttryckte sin Engelska patriotism:
    http://www.svd.se/kultur/tack-for-vuxen-tematik-i-popen_7212013.svd
    .
    http://ernoldmystery.hubpages.com/hub/Is-Morrissey-Racist

    Förortskärring

    21 maj, 2012 at 09:29

  6. Jo,visst fan både existerar och används ordet officiellt fortfarande.

    a) I mindre smickrande sammanhang kan det,med fördel, lyftas fram som tydlig ettikett och brännmärkande markör.
    b) ….eller djävulusiskt ondsinta brottslingar som förgör andras liv.

    Följande nyhet basunerades ut i slutet av Mars månad i år:

    http://www.expressen.se/kvp/atta-atalade-i-sveriges-storsta-knarkharva/

    På SR ,i en nyhetssändning,redogjordes för ligans sammansättning med,det nu så ifrågasatta, tillägget – samtliga ETNISKA SVENSKAR.
    Tyvärr går inte sändningen att finna då sökarkivet bara sträcker sig bak till Aprill.

    Stigfinnaren

    21 maj, 2012 at 14:20


Kommentarer inaktiverade.