Gotiska Klubben

Aftonbladet skriver om goten Evert Tabue, nazivibbar?

Jag kände svenskhatet redan i 08-överklassen. Jag kände det in i märgen. Och när folk gav mig komplimanger för min osvenskhet* grät jag av vrede. Hade jag inte hittat goterna, hade jag dött. Tack gode Gud för goterna.

Sedan tog vänstern över svenskhatet. Och sedan Wolodarski,  Sakine och Dilsa. Men låt oss för skojs skull ponera att Evert Taube är jude, eller balt eller arab. Skulle jag då älska honom mindre? Nej, knappast, hans skildringar av götisk mentalitet är och förblir ändå lika äkta.

Evert Taubes ungdomsskildringar av Bohuslän är så intensiva att de till och med lät sig upprepas av hans ålderdoms hyllningar av Stockholms skärgård.

Den mannen var knappast avlad i vrede.

Vi har en del frågor att reda ut, tror jag. Hur som helst så visar den okrigiske Evert Taube alltid vägen.

* Det som kallas ADHD i Sverige kallas i Italien för spontanitet.

Written by gotiskaklubben

27 maj, 2012 den 07:48

Publicerat i Gotiska Klubben

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pappa kom hem!
    Får jag lov lilla pappa du lovade mig en dans!
    Fritjof och Carmencita!
    Maj på Malö
    Och hos Österman hördes ingenting där stod bara volmat hö!
    I Roslagens famn på den blommande ö…

    …hellre två svarta pojkar än vita i Zing Zing!

    Övermaga att utlänningar ska sitta och trycka ner oss svenskar! Ska hälsa från Strindberg som vrider sig i graven. När Dilsa & Co tagit över Sverige finns inte landet längre. Det är vi som är Sverige. Ta bort oss och landet försvinner. Tänk er en moské där varje kyrka nu står: 3 300 kyrkor förvandlade till ökenkulturens symbol. Stackars lilla fäbodland. Ett sånt öde önskar inte ens gudarna.

    Falkenström

    27 maj, 2012 at 09:58

  2. Risken finns: för när MSM behandlar en traditionell författare (som Frans G. Bengtsson nyss apropå nyutgåvan av Röde Orm), då ska rasist- och fasciststämpeln fram genast (om artikelförfattaren är välvillig och s.a.s vill ha det undanstökat) eller på slutet, om artikelförfattaren vill få det hela att utmynna i en rungande slutsats: NN är rasist, han förtjänar inte sin klassikerstämpeln, gör nu bot genom att läsa Mustafa Cans bok om hur synd det var om hans mamma…!

    svensson

    27 maj, 2012 at 10:00


Kommentarer inaktiverade.