Gotiska Klubben

Fucking Loreen

– Du kan inte längre bråka om att du är fucking vit och jag är fucking svart. Andra generationens invandrare kan inte säga ”den här kulturen tillhör mig”. Egentligen så har varje individ tillgång till vilken jävla kultur han eller hon vill. Du kan identifiera dig med indianer om du vill. Säger du att du är en fucking indian så go girl, go go, you’re indian! dn

Gotiska Klubbens poäng: tre Kaffe Slisk av tre möjliga.  Och Björn Söders antikommersiella uttalande var i stort sätt identiskt med proggarnas på 70-talet. Nä, jag orkar inte mer. #gäsp svd

Written by gotiskaklubben

28 maj, 2012 den 06:50

Publicerat i Gotiska Klubben

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. – Ja, hej…

    – Hej, hej…

    Den här veckan har jag bestämt mig. Jag är kines. Jag känner bara helt enkelt för att vara kines, och från och med nu är jag kines helt enkelt. Förstår du?….
    – Jaha, ja. Javisst…..du är kines…ok. Hoppas bara att alla kineser som du möter också kan se dig som kines. Ska du inte färga håret i alla fall? De flesta kineser är ju ganska mörkhåriga? Du med ditt blonda hår, och din ljushyade uppsyn, och blåa ögon…jag vet inte…? Kanske många inte kommer att uppfatta dig som kines?…

    – Jo, då. Det är lugnt. Bara jag talar om mitt namn, så fattar de att jag är kines. Chi Lo Ching. Det du!…

    – Ja, ok. Hoppas du kommer att trivas.

    En månad senare.

    -Ja, hej…

    -Hej, hej….

    -Nu jävlar alltså!…

    -Vaddå? Vad har hänt?…

    – Att det kunde finnas så himla många rasistiska kineser hade jag ingen aning om alltså.
    – Vaddå? Hurså?..

    -Jag har alltså förklarat för alla som jag mött att jag numera är kines, men det fattar inte de rasistiska svinen!

    – Ja, men kan du inte ha lite förståelse för dem också? De vanligaste kineserna, om man säger så, ser ju inte riktigt ut som du gör?
    -Det skiter väl jag i. Är jag kines så är jag kines! Skall det vara så svårt att fatta det?
    -Förresten är jag trött på att vara kines. Jag kommer nu att ändra mig. Jag är från och med nu sydamerikan istället.
    -Jaha. Ja, lycka till då…

    En månad senare….

    -Hej…

    -Hej, hej…

    -Nej, nu jävlar alltså…

    -Vad? Vad är det nu då?..

    -De förbannade chilenarna diskriminerar mig! De fattar inte att jag är chilenare. Fast med ljust hår, och ljus hy och blåa ögon då, men vad spelar det för roll hur man ser ut? Säger jag att jag är chilenare så är jag chilenare, och därmed jämt. Men de asen. De svinaktiga rasistiska svinen. De diskriminerar mig och menar att jag inte är chilenare, som de är. Tvi, och usch för dessa jävla rasister.

    -Ja, men du kan väl ta det lite lugnt i alla fall? De vanligaste chilenarna ser ju inte ut som du, så du kan väl ha lite förståelse för dem också? Det kanske tar tid för dem att vänja sig vid dig?…

    -Nej, jag skiter i dem. De står mig upp i halsen. Jag har beslutat mig för att bli grek istället. Det grekiska tycker jag om. Musiken och den goda maten. Om de inte kommer att se mig som grek blir jag vansinnig…..

    -Såja, såja…Ta det lugnt. Du måste ha tålamod……

    Bergfast

    28 maj, 2012 at 13:43

    • Ps.

      Nummer ”ett” är en fantiserad ”världskosmopolit”, (Loreen?), som råkar vara ”ljushårig”, blond och blåögd……..

      Nummer ”två” är en fantiserad ”svensk”, (torr och snusförnuftig?), som manar till realismens och samtidigt till långsamhetens och tålamodets lov……?

      Ds.

      Bergfast

      28 maj, 2012 at 14:50

      • Pps.

        Kanske är ”kosmopoliterna” de värsta ”rasisterna” när det kommer till kritan, samtidigt som de tror sig om att vara de mest ”toleranta” och de mest ”anti-rasistiska”?

        De vill ”rasist-stämpla” alla slags olika folkgrupper och folkslag som identifierar sig själva med sina egna språk, med egen historia, med sina egna etniska ideala profiler och karaktärer, med alla deras egna olika sånger och berättelser, med deras olika folkdräkter och danser, med deras egna olika maträtter, med deras egna specifika arkitektur och deras egna sätt att organisera och ordna sina samhällen samt alla övriga särskiljande specifika kulturella yttringar och traditioner?

        Alla olika folk anses samtliga i ”kosmopoliternas” ögon vara ”rasister” för den sakens skull?

        Alla dessa olika folkstammar och folk, som känner patriotism och släktskap med just ”de sina”, är alltså alla ”jävla rasister” i kosmopoliternas världsbild?

        Kanske är då ”det kosmopolitiska perspektivet” egentligen ganska så människofientligt när det kommer till kritan?

        Alla dessa olika folkgrupper och folk som finns runt jordklotet kan ju inte vara ”rasister” bara för att de oftast vill och kan identifiera sig med ”de sina”? Och att också ”de sina”, för de allra flesta har betydligt större ”värde” och ”betydelse” för deras eget ”välbefinnande”, än vad ”de andra” har?

        Är det då inte människovänligt att faktiskt tillerkänna alla de olika folkgrupperna dessa behov och tendenser till identifiering och identifikation med ”de sina”, med allt vad däri ingår, UTAN att de för den naturliga sakens skull skall behöva bli stämplade som ”rasister” av ”kosmopoliter”? Av kosmopoliter som låtsas att de inte tillhör någon folkstam, eller någon folkgrupp?

        De vill istället mena i sin ”storhet och vidsynthet”, samt i sin ”kosmopolitism”, att de står ”ÖVER sådana ”rasistiska” tendenser som de allra flesta olika folkstammar och folk har?

        Men, dessa kosmopoliter kan ju då TILLSAMMANS MED VARANDRA bilda sin alldeles EGNA ”folkgrupp”, där de kan bekräfta varandra och tillsammans med varandra inbilla sig själva att de inte är ”rasister”, eller att de är ”anti-rasister”, fastän de samtidigt i själva verket och egentligen kan ses som varande de värsta ”rasisterna” och ”fördömarna” mot flest antal människor som finns?

        Att inte ta hänsyn till hur människor och folkgrupper fungerar i praktiken, och också vilka faktorer som påverkar människors välbefinnande, är människofientligt.

        Det är människofientligt att inte vilja tillerkänna alla olika folkgrupper och folk deras behov av identifieringar med ”deras egna” Det är absolut inget ”rasistiskt” beteende hos något folk.

        Tvärtom är det en garanti för mångfaldens bevarande inom människosläktet

        Bergfast

        28 maj, 2012 at 20:12

  2. Björn Söder har helt rätt. Det har inget med att vara ”antikommerciell”. GK har nog missförstått Nallen. Det har att göra med om vi ska finansiera jippot med offentliga medel eller inte.

    MetalHeadViking

    29 maj, 2012 at 03:09

  3. Christer Björkman: ”Jag ska bli statsminister”

    http://bit.ly/KfBgND

    2000aldrig

    29 maj, 2012 at 05:09

  4. Framtidens europé, idag.

    Små fåglar

    31 maj, 2012 at 17:31


Kommentarer inaktiverade.