Gotiska Klubben

Sommardebatt om ”etniska svenskar” på Gotiska Klubben

Soran Ismail, som i grund och botten är en smart kille, har missförstått det hela: Gotiska Klubben ber inte, Gotiska Klubben KRÄVER en debatt om ”etniska svenskar”.

Vi kommer attackera Dilsa, Sakine, Wolodarski, Uzz Nöjdin, Ali Babba och allt vad fan dessa nyimperialister heter. Kurdo Baksi kommer vi dock inte ens ta med i debatten eftersom han är så förbannat långrandig, den kurdiska nationalnationalisten.

Om debatten blir fruktbar vet vi inte. Men den behövs och den behövs fort. Goten har just nu intuition och han vet det.

Ni som önskar kommentera, läs först denna länk, och kom i håg vem som tolkar den lagen på denna blogg. Jo, jag är på väg in i hågen och tänker stanna där. Skål! ( måste sluta dricka snart 🙂 😦 )

Johan Rehnborg: tack för fotot! Vill du ha pröjs så fixar vi det. Vi gillar dig på Gotiska Klubben.

Lär er skilja på krig och hushållsarbete!

FT

Written by gotiskaklubben

7 juni, 2012 den 16:44

Publicerat i Gotiska Klubben

34 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det bedrevs en väldig kampanj på tjugotalet för att belysa ”den svenska folkstammens” olika sidor. Det cirkulerade utställningar som på den tiden väckte stort uppseende. De bestod mest av bilder av människor från olika delar av landet med karakteristiskt utseende och egentligen fanns det väl ingen negativ kritik. Antalet utrikes födda var den gången betydligt lägre än idag och de flesta minoriteter räknades i hundratal.

    Men en bild bekom mig lite illa, det var bilden av en mörkhårig småländska ”med främmande utseende”. Stackarn var annars ganska söt i mitt tycke…

    Annars var det mest typer ungefär som dom man ser på hötorgstavlor eller reklamskyltar utan baktanke.

    Därför tar jag härmed bladet från munnen och ryter till: Ni ljushåriga är inte detta lands urinvånare, ni är invandrade från öst.

    Det är såna som jag som ni ser ner på och misstänker för att vara ”tattare” som är de riktiga urinvånarna. Det är beklämmande att ni hoppat på er egen propaganda så stenhårt som ni har, men hela missförståndet går att klara upp den dagen ni kommer i minoritet – och den dagen närmar sig med stormsteg.

    Själv har jag gjort flera iakttagelser under mina resor i bl.a Norge och funnit att det finns gott om typer som mig, alltså med blandade färger i iris och mörkbrunt hår. Längst uppe i dalarna dit ingen av er typ invandrat.

    Eller på öarna, inte minst Färöarna eller Island. När nån av er ljushuvuden kommer dit för att skåda artsfränder brukar dom bli besvikna: Oj, så mycket mörkhåriga det finns här. Det måste vara ättlingar till keltiska munkar eller nåt.

    Ättlingar till munkar!!!

    Ni är nog inte så klipska som ni tror. Det ni skådar är faktiskt Nordens urbefolkning, nämligen MINA förfäder och deras utseende faller er inte i smaken och har aldrig gjort.

    Glöm inte att sanningen är illa hörd. Därför, en GOT är förmodligen inte identisk med urbefolkningen. Glöm inte heller att den kvinnliga delen av befolkningen i vårt område i långliga tider rövats med hem under vikingatåg.

    Vikingarna härjade ganska livligt i goternas stamområden i det som idag är norra Polen, där bor det en högväxt och blond ras som nog bidragit väsentligt till dagens svenska utseende.

    Medan vi med svart eller mörkbrun lugg snarare är den riktiga urbefolkningen…

    Asgeir

    7 juni, 2012 at 18:10

    • Nu tittar illviljan och hatet fram bakom den polerade retoriken.

      MartinA

      7 juni, 2012 at 23:42

    • Frågan handlar väl om vilka som tillhör det svenska samhället (att skilja från den svenska staten, som för närvarande övertagits av utomstående intressen), inte vilka grupper som bebott landområdet under olika tider.

      ”Minoriteterna” som Herman Lundborg beskrev var för övrigt lappar, finnar, valloner, zigenare, tattare och judar. Jag kan gissa vilken du tillhör.

      HL

      8 juni, 2012 at 16:05

      • Lappar, finnar, tattare, judar, zigenare och valloner skulle alltså utgöra en stor del av Färöarnas befolkning. Det är nog inte bara blondiner som är korkade… Det verkar inte stå allt för väl till med slutledningsförmågan hos lintottar överlag!

        Asgeir

        8 juni, 2012 at 22:13

        • Nej, om man – som du gör här – räknar judar, tattare m fl. som nordbor är man verkligen illa ute. Fats alla fattar nog att du bara trollar.

          HL

          9 juni, 2012 at 10:38

    • Harru krökat? Vilka belägg har du för att ljushåriga skulle ha kommit från öster? Det enda jag har läst är att dom germanska folkvandringarna alla skett söderifrån, och att samerna vandrat in nord-öst ifrån. Jag skiter i om du är en mörk eller ljushyllt nordbo, men du verkar ha ett osunt förhållande till blonda människor.

      Vad är det för något ”missförstånd du ska klara upp när blonda människor hamnar i minoritet?” Och hur ska du klara upp detta ”missförstånd?” Själv har jag rött skägg precis som den där Tor, räknas jag som en av dom där blonda då 🙂 ?

      DIF117

      8 juni, 2012 at 19:51

      • Ja inte fan har dom kommit i kanoter från väster även om det vore mest logiskt…

        Asgeir

        8 juni, 2012 at 22:19

      • Stridsyxfolket/arierna (protoindoeuropéerna) som hade sitt urhem på stäppen i det nuvarande Sydryssland var nog blonda. De har antagligen bidragit starkt till det blonda inslaget i den germanska genpoolen. Att de kom från det nuvrande Sydryssland gör dem emellertid inte till ”östeuropéer” i modern mening. Asgeir trollar bara för att han inte kan försvara sig med förnuftiga argument. Det är nog nåt kulturellt.

        HL

        9 juni, 2012 at 10:48

    • Personligen så tror jag att du är ett troll men jag ska ändå ägna ett par minuter till att tjafsa emot dig. Det tycker jag att jag kan göra med en dokumenteras blodslinje i riket tillbaks till den tidiga Vasaätten både på svärds- och spinnsidan. Mina ögon är blå, mitt hår är blont och skäggväxten har en anstrykning mot rött, tydliga tecken för nordbo (förutom då den långa dokumenterade närvaron).

      Nu råkar jag också vara väl bekant med både norrmän, islänningar och finländare. Här kan man normalt se en faktiskt skillnad mellan de som tillhör den indoeuropeiska och den finsk-ugriska språkfamiljen. Detta är särskilt tydligt i Finland. Indoeuropeiska språkfamiljens medlemmar har en ljus färgdräkt medan finsk-ugriska språkfamiljens medlemmar har en mörkare. De som du stött på längs in i de norska fjordarna har antagligen kommit nomadiserande från Kolahalvön eller ännu längre österut en gång i tiden.

      Kvinnor gillar naturligt testosteronstinna alfahannar så det lär inte ha behövts mycket övertalning för de besegrade folkens kvinnor att utforska en ny säkrare framtid hos segrarmaktens män.

      Så Sofia Arkelsten, du kan nu sluta hitta på nya historiska förfalskningar bara för att det passar din världsbild bättre.

      Argus

      8 juni, 2012 at 23:40

      • Inte för att min ”blodslinje” verkar vara nåt att skryta med precis men mörkhårig är jag. Men det kunde vara intressant att följa upp saken faktiskt. Nåt lapskt/samiskt är det knappast i mig för det syns om inte annat på öronen.
        Men jag frågade en gång min läkare om man kunde få ta ett dna-test och han blev alldeles chockad!
        Jag skäms sannerligen inte för mitt ursprung och det tycker jag ingen annan skall behöva göra!
        Men nog fan kunde det vara intressant att veta mer, men som sagt folk verkar helt störda när man frågar om var man testar sig.
        Tydligen får man hosta upp med typ femtusen, minst, så saken har fått bero tills vidare.
        Så ni får tro vad ni vill…

        Asgeir

        9 juni, 2012 at 06:35

        • Om några år har det kommit tillräckligt med invandrare till Europa. Då exploderar hatet mellan de olika folkslagen. Inbördeskrig blir följden. Vad som ex vis hände i Jugoslavien på 90-talet blir bla ha.

          Så har det alltid varit och kommer att förbli. Mångkulturer i större omfattning har aldrig fungerat. Bäst är att de bor i var sitt lilla rike.

          Språkskillnader är ett litet problem i jämförelse med de kulturella.

          Dags för Asgeir att tänka lite längre än näsan räcker!

          Sindre

          9 juni, 2012 at 10:53

          • Du fattar inte vad jag säger. Jag säger inte att invandring är problemfri. Men folkvandringar är en annan sak och är betydligt svårare att göra nåt åt. Idyllen du är ute efter är utopisk. Det gäller att hantera dagens problem på att smart sätt. Och att bevara styrfarten annars driver man bara med.

            Asgeir

            9 juni, 2012 at 16:59

  2. Jag är förbannat trött på hela låtsaslandet Sverige just nu, där en liten elit av korrumperade rövslickare och rätt och slätt onda människor dikterar villkoren, och försöker kontrollera vad som är acceptabelt för etniska svenskar att tycka, känna och säga kring det teaterprojekt som landet Sverige har blivit idag.

    Jag är trött på att puckon som Dilsa sitter och vräker ur sig floskler på twitter såsom: ”det är 2012, kan vi lämna religionen hemma, Sverige är sekulärt,” när hon samtidigt propagerar på varenda jävla tidningsspalt om att vi i Sverige minsann måste ha en fri invandring och öppna gränser, trots att vi har 8% arbetslöshet och att Dilsas öppna gränser medför att islamister och annat skit kan flöda in över Sveriges gränser mer eller mindre obehindrat. Grötmyndiga Dilsa menar dessutom att vi etniska svenskar ska tycka som henne, och dela hennes idiotiska liberala kosmopolism, annars är vi intoleranta underutbildade svenskar.

    Dilsa! Hur fan ska du lösa problemen med den radikala islamismen och den alltmer urspårade situationen i förorterna runt våra städer, hur fixar du arbetslösheten med denna groteska invandring? Du löser inte skiten genom att sitta och svamla massa jävla dynga på twitter iallafall.

    Jag är trött på att det sitter idioter och rasister som den där iraniern Qaasoud (eller vad fan han heter) på Radio1 och helt fräckt säger att han har kommit till Sverige för att ”förändra Sverige och Sveriges kultur”, dessutom hävdar Qaasoud att ”svenskheten” är som en lök utan någon ”kärna”. Rasister och Sverigehatare som Qaasoud är så fräcka att dom i princip påstår att den enda gången det finns en svenskhet är när det ska beskrivas något som är dåligt – som t.ex. i ordet ”osvenskt” då det svenska får gälla som något dåligt tråkigt osv. Det är en form av imperalism och förtryck som sprätten Qaasoud håller på med, och hans nedlåtande ton gör mig arg.

    Du har fel Qaasoud – det finns en kärna i svenskheten, och den kärnan gillar inte uppstudsiga invandrare som talar om för oss etniska svenskar att dom ska förstöra vår kultur och vårt land. Etniska svenskar blir arga över sån fräckhet och förakt – jävligt arga!

    Jag är glad och stolt över att jag är en etnisk svensk, det kommer aldrig judechauvinister och uppstudsiga invandrare någonsin kunna ändra på. Trots deras försök dagarna i ända med att racka ner på oss etniska svenskar, vår historia och vår kultur så blir jag bara stoltare. 🙂 Era försök att göra om Sverige till något som det inte är och aldrig har varit visar vilken brist på integritet och heder ni har, ert bedrägliga narrspel sjunger på sista versen.

    Glöm aldrig vilket folk som var här först, era hycklare!

    DIF117

    9 juni, 2012 at 04:45

    • Hela det mediala Sverige går ut på att pissa på svenskarna. Men dom kommer att få tillbaka. Lyssnar aldrig på radio, ser aldrig på TV, läser snabbt nyheterna på Nätet. Annars hade man blivit rabiat.

      gotiskaklubben

      9 juni, 2012 at 06:46

      • Du har rätt Goten, konsumerar man för mycket av etablissemangsmedia så tappar man humöret – det är bättre för sinnesfriden att meta abborre vid en liten insjö 🙂

        Jag slänger med en länk som flicksnärtan Sakine skrivet om den där iranska rasisten jag skrev om – stolpskottet heter Qaisar Mahmood och inget annat: http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/sakine-madon-hur-gor-man-for-att-bli-svensk/

        Jag känner inne i benmärgen att pendeln har svängt vad gäller kriget och föraktet mot oss nordbor, t.om unga tjejer börjar aktivera sig på bloggar mm och skriver kommentarer och deltar i samtalet kring den urspårade mångkulturen: http://www.tv4.se/1.2665206/2012/06/10/unga_tjejer_bakom_rasistiska_inlagg_pa_bloggar Tv-4 kallar det givetvis ”rasism” när man försöker (bort)förklara unga svenska tjejers frustration kring invandrares kvinnosyn.

        DIF117

        10 juni, 2012 at 10:20

    • DIF: Din kommentar är sann. Den borde tryckas upp och delas ut i skolorna och till alla hushåll med rubriken Om detta må ni tala. Strindberg hälsar att han tycker det är en bra idé.

      Demirbag är rumsren. Heter hon inte Sten också? Om vi svenskar åker till Turkiet eller något annat land och börjar gorma om att det inte finns några etniska turkar o s v skulle vi bli stenade och halshuggna. Men här är det fritt fram. Men det blir så när pressen ägs av en viss etnisk grupp.

      Falkenström

      9 juni, 2012 at 11:08

      • Jo, det Dilsa och alla dom andra hycklarna håller på med är dom där klassiska dubbla måttstockarna som alla massinvandrings apologeter har i byxfickan – dom vet att deras föraktfulla ockupationsbeteende skulle ses som en krigsförklaring i vilket annat land som helst, förutom Sverige då förstås. Givetvis har media en stor skuld i det hela, då man satsat alla sina resurser på att driva igenom den normativa mångkulturen och dekonstruktionen av svenskheten och Sverige.

        Problemet för media är dock att alltfler ser att media har arslet bart 🙂

        DIF117

        10 juni, 2012 at 10:29

  3. Jag har sagt det förr och säger det igen. Vi svenska skall kräva ursprungsfolksrättigheter i våra respektive landskap. Dalarna för dalmasar, Gotland för goter osv. För övrigt anser jag att vi med våld har rätt att försvara oss. De som förnekar oss skall känna sig otrygga.

    Sten

    9 juni, 2012 at 05:45

    • Låter bra. Dess värre är de flesta svenskar så hjärntvättade och förslavade att de tror att ”samhället” och ”08” ska fixa allt åt dem. Tror att dylika rättsprocesseer om ursprungsfolksrättigheter skulle kunna rädda Sverige från krig och oss från utplåning. Har tänkt mkt på att starta dylika processer, men inser att det krävs minst tvåsiffriga miljonbelopp och en organisation.

      gotiskaklubben

      9 juni, 2012 at 06:43

      • Jag vill bara i all oskuld peka på att det faktiskt finns organisationer som arbetar för fosterlandet. Men kanske utan de stora armrörelser som en del av det som jag i brist på bättre kallar ”neonationalistiska” grupperna utför.

        Själv är jag aktiv i en sådan organisation, som verkar genom historiska återblickar, fortsättande av sekelgamla traditioner för att skapa ett levande intryck av samhörigheten med vårt land och de tider som skapat vårt moderna Sverige så att vi kan styra mot framtiden väl vetande vad vi lagt bakom oss.

        Man kan arbeta med mindre galla och bitterhet och antisemitiska väsanden och uppnå ett gladare och mer givande resultat.

        Om man vill. Den som söker konflikt före samförstånd får nog sin konflikt, det brukar djävulen se till. Men den som ser på var han trampar och söker samförstånd och förståelse är ingen dålig motståndare heller, eftersom målet ytterst är detsamma är det väl ingen dålig idé att samarbeta?

        Om någon som läser detta genom mig vill försöka få en djupare inblick i vad frågan egentligen gäller och samtidigt glädja både sig själv och sin omgivning genom en tillväxt i inre mognad och yttre status, så hör gärna av er till mig, så skall jag se vad jag kan göra.

        Asgeir

        13 juni, 2012 at 09:08

        • Rojalistiska föreningen?

          Förortskärring

          13 juni, 2012 at 17:10

          • Föreningen bildades i en brytningstid då alla värden omvärderades för snart 200 år sedan

            Asgeir

            14 juni, 2012 at 06:26

            • Det svenska samhället hade nästan gått under i den tidens stormar som det för övrigt fortfarande kommer små vindilar från och då beslöt sig en grupp män för att verka för att genom att lära av gångna tiders misstag men också att vårda gamla dygder finna vägen framåt

              Asgeir

              14 juni, 2012 at 06:30

              • Gotiska förbundet, version light (för mångkultur, mot rasism osv).

                svensson

                14 juni, 2012 at 16:56

                • Det namnet skulle nog Patentverket inte godkänna pga namnlikheten med Götiska Förbundet (host)

                  Asgeir

                  14 juni, 2012 at 17:54

    • Sten, det här låter intressant. Låt Sverige bli en förbundsstat av landskapen med stora delstatliga rättigheter t.ex. stifta egna lagar. Själv med rötterna i Småland och Ångermanland är jag numera en god upplänning. Skulle fullständigt älska att bråka med mina svenska landsmän istället för med judiska svenskar och invandrade kommunistiska svenskar. Livet hade varit så mycket lättare då. Det tycks nämligen vara en psykologisk naturlag att det är både lättare och ofarligare att bråka med sin egen etnicitet. Det blir mindre kollektiva fiendskaper.

      Thomas Jackson

      11 juni, 2012 at 19:12

  4. Ja, var har Svenskheten tagit vägen? Den fanns iallafall innan massinvandring och minaretbyggen.
    http://svt.se/kultur/bok/pa-jakt-efter-svenskheten

    Förortskärring

    9 juni, 2012 at 11:59

  5. Förresten…vilka är alla dessa: Soran Ismail, Ali Esbati, Kok Irova… vem är bögkompis med vem?

    Förortskärring

    9 juni, 2012 at 21:00

  6. Jag tror inte att Goten skapade den här tråden för att få en massa inlägg om att ta till våld. Ett gräl kan däremot vara fruktbart om det leder till att deltagarna faktiskt motiverar sina ståndpunkter på ett logiskt sätt och på faktagrundlag. Men det spårade genast ur med en hatfulla inlägg om krig och kukluxklanliknande snack. Själv blir jag beskylld för att vara troll eller ”jude”.
    Om ni som väljer att visa hur korkade ni är genom att inte ens förstå den enklaste ironi inte blir tagna i öronen ibland riskerar ni att sluta som den nazistiske gossen som var på Hitlerjugends affischer före kriget med fanatisk uppsyn och snedkammad linlugg.
    Affischen blev mycket känd och fanns överallt i dåvarande Tyskland. Det bar sig inte bättre än att han blev tillfångatagen av ryssarna under krigets slutskede och då tog dom en bild av honom där han storgråter. Sen sköt dom honom genom skallen, det blev ingen vacker syn.
    Varför skriver jag nu det här?
    Jo ibland kan det vara klokt att klappa hästen lite, stiga ner och stoppa ett fingervisning jorden och tänka lite.
    Det har jag nu gjort åt er…

    Asgeir

    10 juni, 2012 at 06:49

  7. http://www.friatider.se/reinfeldt-tillbaka-med-etniska-svenskar

    ”Statsminister Fredrik Reinfeldt oroas av de växande opinionssiffrorna för SD och i Ekots lördagsintervju idag valde han därför ett helt annat tonläge än förra veckan när han pratade om sitt tidigare uttalande om etniska svenskar.
    – Det kanske är bättre att säga inrikes födda. Men det finns frågor kopplade till etnicitet, hur många gånger man än försöker hävda att det är olämpligt att prata om detta, erkände Fredrik Reinfeldt, som tidigare hävdat att svenskar inte finns.”

    gotiskaklubben

    10 juni, 2012 at 07:05

    • Flint Fredde börjar nog bli stressad över Alliansens pissiga läge i opinionen och SD som lurar i vassen, tonen i samtalet om Sverige ändras alltmer till svenskarnas fördel.

      DIF117

      10 juni, 2012 at 10:39

      • Kanske han har gjort med sina kvinnliga demoner? 🙂

        555

        11 juni, 2012 at 19:01

  8. Jaja jag får väl ta på mig att vara jude då! Men det är en sak jag undrar:
    Vad i hela friden har hänt med rättegången mot Peter Mangs? Visserligen har jag inte läst tidningarna och ser inte på TV men det har inte stått några hänvisningar till något om rättegången sedan i maj!
    Trots Storskärm för media och utländskt intresse!
    Vad kan anledningen vara till detta?

    Asgeir

    10 juni, 2012 at 14:00

    • Jag googla igår utan att få några träffar sen 23 maj men heller inget om att det skulle vara uppskjutet eller nåt om nån dom!

      Asgeir

      10 juni, 2012 at 14:02


Kommentarer inaktiverade.