Gotiska Klubben

Stå å peta näsan av Eddie Meduza

Köpte två CD av legenden Eddie Meduza, hittade några nya låtar som jag aldrig hört. Den första är Stå å peta näsan. Har lyssnat på den snart 50 ggr. Helt underbar.

Läs gärna texten, kanske inte så jättesenationell, men tillsammans med GESTALTNINGEN blir det ju så jävla bra. Får mig att tänka på allt dött kött hos kommersiella gull-i-gullballader från 80-talet, hiphopbögar, Lady Gagahoror och deras 08-epigoner, som bara står där och vegeterar en massa skitsnack, eller varför inte alla gnällspikar på Motpol, Avpixlat och Fria Tider. Mitt eget gnäll kan inkluderas, om ni så önskar. Eddie Meduzas parodi är i vilket fall skoningslös mot oss alla.

Stå å peta näsan

Stå å peta näsan, stå å peta näsan, de e jättehärligt,
när jag får en kråka på fingret, så känns det jättebra.
Stå å peta näsan, stå å peta näsan, men det är besvärligt,
alla bara skriker å springer, det fattar inte jag.

Han har en jättekran, ja störst i hela stan,
han har töjt ut den med sitt finger,
han petar näsan jämt, så alla bara skrämt,
dom springer bort så fort dom hinner.

Stå å peta näsan, stå å peta näsan, peta flera timmar,
när jag går på dans å ska ragga, jag bjuder upp en tjej.
Stå å peta näsan, stå å peta näsan, men dom bara svimmar,
jävla gamla känsliga hagga, diggar inte mig.

Hans näsa är så stor, å full med gammal snor,
snorkråkorna dom blir så heta,
å när han gör entre’, ser alla vem det e’,
när han tar sats å börjar peta.

Jag fattar inte vad det e’ som sker,
för alla svimmar när dom kråkorna ser.

SOLO

Stå å peta näsan, Stå å peta näsan, de e jättehärligt,
när jag får en kråka på fingret, så känns det jättebra.
Stå å peta näsan, stå å peta näsan, men det är besvärligt,
alla bara skriker å springer, det fattar inte jag.

Written by gotiskaklubben

5 september, 2012 den 19:40

Publicerat i Gotiska Klubben

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Grattis! Själv hade jag förmånen att höra de första kassetterna i slutet av 70-talet. Tog sedan en break till värnplikten i slutet av 80-talet för att fullkomligt älska allt i slutet av 90-talet. RONKA!!!

    H_kan

    6 september, 2012 at 02:10


Kommentarer inaktiverade.