Gotiska Klubben

Gotiska Klubben intervjuar Rasmus Gårdebrink

Rasmus Gårdebrink genomförde den 21 oktober 2012 en opinionsundersökning i Påskallavik, Småland, med anledning av ett planerat asylboende. Auktionen fick stor uppmärksamhet i Flashback, lokal media, Sveriges radio och på Youtube. Vi ställde några frågor till Rasmus Gårdebrink

* * *

Goten: Grattis Rasmus, hade du räknat med detta mediala genomslag?
Rasmus Gårdebrink: Tack! Det är alltid svårt att i förhand uppskatta det mediala efterspelet. Dock så var både aktionen och syftet väldigt laddat. Vi gjorde helt enkelt det som de etablerade politikerna avskyr mest av allt, nämligen att vi frågade folket om dess åsikt.

Det var relativt väntat att de lokala medierna skulle rapportera om vår aktion. Detta har gjorts på olika sätt vad gäller objektivitet, men överlag så har det varit skapligt. Lokala tidningar har till exempel presenterat undersökningens resultat och jag fick själv ge en direktsänd intervju i Sveriges Radio som var närmare åtta minuter lång. Icke att förglömma är även alla invandringskritiska nyhetssidor på nätet som har gjort bra rapporteringar.

Goten: Erkänn att du snott Stefen Windh från tv-serien Starke man, för inte finns han väl på riktigt?
Rasmus Gårdebrink: Jag har ingen vidare kommentar till det. Jag föredrar att syfta på sakfrågan i stället för att söka förlöjliga mina motståndare genom personangrepp.

Goten: Borde ni inte göra en transkription på det Stefan Windh säger, det där med bonnläpp är ju vansinnigt kul.
Rasmus Gårdebrink: Det är inget som är planerat i dagsläget.

Goten: Du svarar som en äkta politiker, Rasmus!🙂 Många av oss vred sig dock av skratt när Stefan Windh skrek ”Bonnläpp” åt dig. Hur ser du på Stefan Windh? Ser du honom som en belevad eller kanske en litet inskränkt person?

Rasmus Gårdebrink: Givetvis så kan jag tycka att Windhs beteende är smått komiskt, men det är samtidigt viktigt att behålla fokus. Min syn på Windh är att jag tycker att han offentligt borde be det svenska folket, och i synnerhet Påskallavikborna om ursäkt. Därefter så borde han lämna politiken och skämmas.

Goten: Var står du egentligen politiskt? Borde det finnas fler frifräsare som du?
Rasmus Gårdebrink: Jag ser mig själv som politiskt oberoende, men med inslag av samhällskritik och nationalism. I övrigt så tycker jag att fokus bör ligga på mina handlingar. Jag vill inte uppmana någon att ta efter mig, utan varje individ måste själv avgöra vad som är rätt. Det viktigaste är dock att stå upp för sin sak, engagera sig och våga ta sitt ansvar.

Goten: Detta med lokala opinionsundersökningar känns både demokratisk och medialt, planerar du fler?
Rasmus Gårdebrink: Verksamheten kommer att fortsätta, men på vilket sätt vill jag inte gå in på.

Goten: Tack för svar, Rasmus, lycka till med framtida aktioner
Rasmus Gårdebrink: Tack för att jag fick medverka!

Med vänlig hälsning

Rasmus Gårdebrink
rasmus-gardebrink.blogspot.se

Written by gotiskaklubben

25 oktober, 2012 den 17:37

Publicerat i Gotiska Klubben

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. En smula torr denna Herr Gårdebrink, inte ens nationalister bör ta sig själva på för stort allvar. Med det sagt så var det en riktigt bra aktion, och det mediala genomslaget är väldigt glädjande, den här typen av käftsmällar är precis vad nationalister/invandringskritiker frikostigt ska dela ut till alla dessa korrumperade småpåvar och politiker som säljer ut Sverige som en billig hora för kaffepengar.

    Kör hårt Gårdebrink!

    Christian H (@DIF117)

    25 oktober, 2012 at 17:48

    • Gotens sista fråga var inte inne när du svarade. Se komplettering. Gårdebrink gör rätt i att hålla fokus. Och vi gör rätt i att skratta oss fördärvade. Typ.

      gotiskaklubben

      25 oktober, 2012 at 20:13

  2. stort tack gotis! – suveränt!

    det verkar dessutom som du skapat ett nydanande medialt koncept – det uppföljande reportaget – ”vad hände sen”

    snyggt jobbat!

    (man undrar när svinmedia ska börja fråga sig ”hur gick det sen” men troligtvis kommer polarisarna hunnit smälta innan dess – och helvetet frysa till is

    ”nu blickar vi framåt” brukar det ju heta när svinmedia försöker förklara VARFÖR man inte bryr sig om att upplysa allmänheten(den som betalar presstödet) om vad som sen hände dagen efter)

    zeno

    26 oktober, 2012 at 15:55

    • tack Zeno🙂 tyvärr känns GK för litet för såna här intervjuer, men jag kör på i alla fall

      gotiskaklubben

      26 oktober, 2012 at 16:44


Kommentarer inaktiverade.