Gotiska Klubben

Centerpartiet kapat av judisk lobby? Vilken roll hade Willy Silberstein på centermötet 2011?

Vilhelm (Willy) Mikael Silberstein, född 1954
willy silbersteinGotiska Klubben skrev häromdagen att det judiska dekretet om ”Fri Rörlighet” förmodligen drabbat Centerpartiet, eftersom de nu kräver Fri invandring till Sverige.  Vi fick då en länk till småbrukaren Rune Lanestrands blogg. Så här skriver Lanestrand i ett blogginägg den 28 augusti 2011 angående tillsättandet av Annie Lööf som ny partiledare:

Media utser ny centerledare

”Utfrågningen i Göteborg leddes av den mångårige politiske journalisten Willy Silberstein medan medlemmarna inte fick ställa frågor direkt till kandidaterna utan frågorna skulle gå genom Silberstein. Inte ett kritiskt ord om att dessa tre kandidater, som media utvalt, är högst delaktiga i centerpartiets kräftgång och på väg att ramla ur riksdagen.”

Willy Silberstein har varit seniorkonsult på den moderata PR-byrån Kreab som är inriktad på strategisk kommunikation. Kreab grundades 1970 som Kreativ Information AB i Stockholm av Jan-Erik Ander, Peje Emilsson och Peder Olin, alla med bakgrund inom Moderaterna. 

Partiledningen lämnar inget år slumpen. Ingen kritik mot partiledningen släpps fram. Detta garanterar Willy Silberstein som leder och styr centerpartisternas stormöten i Göteborg, Trångsviken, Malmö och Stockholm. Med denna moderate seniorkonsult väntas inget nytt komma fram från dessa styrda och väl regisserade hallelujamöten.

På morgonen efter mötet i Trångsviken sitter Willy Silbersteins syster Margit Silberstein i svt:s morronsoffa och slår fast att Anne Lööf kommer att väljas på centerstämman i Åre.”  

Media utser ny centerledare Rune Lanestrand

Written by gotiskaklubben

17 december, 2012 den 13:44

Publicerat i Gotiska Klubben

25 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Herla politiska eliten både här hemma och utrikes är kapad av Zion International Corp

    sync99

    17 december, 2012 at 14:02

    • Gotiska Klubben är framförallt intresserad av konkreta och verifierbara händelser med anknytning till Sverige.

      gotiskaklubben

      17 december, 2012 at 14:05

      • Goten: Du är på rätt spår men lyft blicken. Lilla Sverige är bara en liten del i NWO. Sync99 har rätt.

        Prof Stenkåhl

        17 december, 2012 at 15:59

        • Skriver bara ned det jag ser eller läser. Som jag ser det är varken Finland, Norge eller Danmark lika utsatt som Sverige.

          gotiskaklubben

          17 december, 2012 at 16:19

          • sync99

            17 december, 2012 at 17:37

          • Danmarks stolthet Anders Rasmussen.

            sync99

            17 december, 2012 at 17:59

  2. Trevligt systemfel där man kan filtrera utfrågningar på detta vis.

    Hej hej

    17 december, 2012 at 14:44

  3. […] Göran Rosenberg, Helle Klein, Olle Wästberg (”svensk” generalkonsul), Ingrid Lomfors, Willy Silberstein, […]

  4. Sofia

    17 december, 2012 at 16:29

    • Steens (Snaphanen) svar är inte heller ointressant. Steen har alltid varit judevän. Uppenbarligen har Danmark inte samma starka judiska härskarkultur som Sverige har. Kan kanske bero på att danskarna är ett mer sammansvetsat folk än svenskarna.

      Fast å andra sidan borde Steen ha läst alla judarna på DN och Svd som angripit Danmark för dess nationalism.

      gotiskaklubben

      17 december, 2012 at 16:43

      • De flesta människor vågar inte andas kritik mot de mäktiga i samhället.

        Jag har ingen aning om hur fri Snaphanen är.

        Sofia

        17 december, 2012 at 17:02

        • Snaphanen var (tillsammans med Jan Milld) bland de första på Nätet att kritisera invandringen. Det ger dem en viss kredd.

          gotiskaklubben

          17 december, 2012 at 17:10

  5. Jag är faktiskt betalande medlem i centerpartiet och vet precis vad som försiggår. Och det är inte särskilt upphetsande om man inte är notorisk antijudisk, liknande anklagelser har tidigare hörts om ”bögar” skulle ta över och så vidare. Och minsta tecken på att någon skulle kunna ha judisk bakgrund målas upp som bevis på helt horribla konspirationer. Naturligtvis finns det judar i Centerpartiet, dom är nämligen medlemmar precis som det finns judar i andra partier, från V till Moderaterna. Jag minns från min tid i en organisation som senare målats ut som något den inte var att det fanns personer med judisk/österrikisk bakgrund där också tillsammans med Ingvar Kamprad.
    Skärp upp er en smula, ni som trumpetar på det här sättet. Använd insidan och sluta gulla så intensivt med grupper som exempelvis just nu fyller de svenska fängelserna med våldsverkare och ”hårdingar” i största allmänhet och inse att fienden kanske inte alltid är den ni står och siktar på. Han kanske står bakom er och krossar skallen på er när ni gjort era misstag åt hans sida.
    Den som tror att det kommer nåt gott från det hållet har hjärntvättat sig själva grundligt och frukten har varit idioter som Breivik, en skinnskalle med typisk pissdoft.
    Jag hatar folk som tror att dom är farliga… dumhet är förlamande men upplevs som maktkänsla.
    Mer än en gång har jag kopplat ett litet litet grep på storskrävlare och lett fram dom till en bra plats att göra kål på dom.
    Sluta snacka skit om centern, mocka era egna stall i stället. Det behövs!

    Asgeir

    18 december, 2012 at 11:25

    • Om det finns judar i Centern struntar jag i. Vad jag undrar över är om dekretet ”Fri Rörlighet” hjärntvättat hela er organisation? Menar du att Rune Lanestrands blogginlägg saknar relevans? Hur stor partikassa har förresten Centern?

      gotiskaklubben

      18 december, 2012 at 11:41

      • Man kan ju alltid skämta och säga att kassan inte är full (men hur ser en full kassa ut egentligen). Centern har gott om pengar men det är för att man inte slösat upp dom som sossarna gjort med sina egna tidningsbolag och andra organisationer som använts för att livnära trogna medlemmar. Centern har i många år styrt stora delar av Sverige genom att vara stora i mindre folkrika kommuner och består till stor del av ”folk med sunt bondförnuft”. Rune Lanestrand är bara en färgstark person med bakgrund inom centern som faktiskt är en folkrörelse, det finns och har funnits fler. Just det faktum att det finns fraktioner och att alla är medvetna om detta gör det viktigare att vara med på möten för att bemöta diverse kupper och det är faktiskt det som är det roliga med centern. Genom att gräla och utmana varandra blir vi duktigare på att ”slåss” så att säga. Om det är särskild grupp som verkligen står starkt i centern så är det KVINNORNA men det tycks pressen och därmed alla ni som inte inser hur mycket dom faktiskt har att säga till om inte ha fattat. Centerns kvinnor har mer att säga till om än alla andra grupper var för sig.
        Vad som irriterar mig i den ”judedebatten” är att samtidigt som man om man läser polisrapporter från invandrartäta områden där det praktiskt taget varje dag flyter in rapporter om folk som blir slängda ut från balkonger eller sticker förbipasserande med knivar i låret, till nittio procent är dessa brott begångna av mellanösternprofiler, så har jag aldrig blivit vare sig hotad eller trakasserad av judar och inte har jag sett judiska tjuvar sälja stulna mobiler på torget heller.
        Jag måste faktisk fråga er allihop hur det står till med intelligensen. Ni kanske inte är så smarta som ni tror. Jag är inte särskilt smart men sånt här fattar jag i alla fall.
        Tyck gärna att jag är ett jävla svin som käftar emot men jag försöker i alla fall använda insidan. Faktum är att jag till och med tycker att judarna är ett föredöme när det gäller anpassning till det svenska samhället vilket man inte precis kan säga om andra grupper på den sidan ni stödjer och hur ni får ihop er logik fattar jag inte, ni tänker fanimej inte överhuvud taget.
        Börja i den änden, hata mig gärna, jag gillar det.

        Asgeir

        18 december, 2012 at 12:56

        • Asgeir. Du är en lurad liten figur. Men du är inte ensam Centern ska åka ur riksdagen. Det har lobbyn bestämt. Partiet är kapat. Kvinnorna har inget att säga till om. Det ser bara så ut. Att komma med ett förslag om 40 miljoner invandrare säger väl allt. Någon har tutat i ledningen att partiet ska köra på den linjen. Det gör m a o inget om de gamla brunskjortorna försvinner ur riksdagen.

          Vore det något bevänt med C skulle de jobba mer för bönderna, landsbygden och svensk kultur. Det törs de inte. No way! För övrigt är landet Sverige lika kapat som resten av världen. Lär dig lite om NWO och illuminati och bankväsendet så ser du vad det handlar om. Den som sitter på guldet bestämmer. Ock nej, det är inte bara judar. De är lika lurade som resten av mänskligheten. Används som slaktmat när det behövs.

          Prof Stenkåhl

          18 december, 2012 at 13:43

          • Du behöver inte tro ett ögonblick att jag låter mig luras. Men jag vet att det inte finns några lösningar. Och att ondskan är självgenererande. Det är faktiskt ungefär det jag menar. Men jag tror att du är lika mycket medias fånge som alla andra. Pressen spelar samma roll i dagens samhälle som generalsekreteraren i gamla Sovjet. De sätter dagordningen och alla har oavsett åsikt reagerat på något de fått serverat. Varför efterlyser du t.ex besked om centerinsatser för landsbygden, jo du har blivit informerad om allt annat än den saken eftersom media är följa John i kubik. Om detta beror på benhård kontroll uppifrån eller ej vill jag faktiskt vara osagt, men det tycks finnas en blind fläck i alla ögon. Det bara finns INGA genomtänkta taktiker för något som helst.

            Alla vet vi ju att knarksmuggling och vapenhandel är två sidor av samma mynt, det finns flera tv-kanaler som närmast dokumentärt matar ut detta dygnet runt i alla dessa duktigapolisserier.

            Ändå skulle det vara hur lätt som helst att stoppa knarksmugglingen som ju till stor del sker genom smuggling via reguljärflyg.

            Men tullen jagar fullständist frenetiskt efter bältspännen och nagelklippare och småpengar medan de svalda kondomerna med råopium vandrar förbi. Dom är ju inte magnetiska.

            Praktiskt taget allt är ett enda stort systemfel. Sluta jaga spöken och se verkligheten, gott folk.

            Och lita allra minst på ensidiga fundamentalister som dom ni i er enfald just nu ikoniserar medan ni fördömer allt judiskt som om det vore radioaktivt.

            TÄNK. Det kan ta en stund, sitt gärna en hel dag med en dunk vatten nånstans. Ta med en filt

            Asgeir

            18 december, 2012 at 14:04

            • Som vanligt glömde jag att förklara slutpoängen med knarksmugglingen. Vad man alltså gör för att stoppa terrorismen som ju finansieras med pengar tjänade på knarksmuggling är att jaga fickknivar och små saxar medan man släpper förbi knarket och därmed pengarna som finansierar terrorism. Så fruktansvärt naivt att inte inse att detta är precis efter planen som ju går ut på att skydda arrangemanget och därmed också vapenindustrin!
              Hopplöst, inte sant?

              Asgeir

              18 december, 2012 at 14:16

              • Sluta med rundsnacket. Varför kan du inte svara på frågan istället. Vad gjorde Willy Silberstein på Centermötet? Vem hade tagit dit honom?

                gotiskaklubben

                18 december, 2012 at 16:08

                • Hela resonemanget ovan andas en ren fobi för allt judoskt, haha ha

                  Asgeir

                  19 december, 2012 at 09:32

                • Om du vill kan jag faktiskt fråga nån som vet nåt om saken men exakt vad är det fantastiska i att just han var där? Jag var själv bortrest och det var en massa höstmöten runt om i landet i avdelningarna och partiet har faktiskt väldigt många medlemmar i olikhet med flera andra partier. Jag måste erkänna att jag inte känner till honom eller vad han står för och därför inte inser varför det skulle vara så sensationellt. Vem som helst kan ju ansöka om medlemskap i partiet men förbinder sig ju samtidigt att hålla sig till de politiska spelreglerna och har då möjlighet att skriva motioner till stämman, delta i det politiska utvecklingsarbetet och så vidare. Tro inte för en sekund att det inte finns massor av käbb inom rörelsen men det tycker jag bara är bra om man kan kombinera det med att stå enade när det verkligen gäller. Naturligtvis kan inte alla stödja allt, därför finns det en minsta gemensam nämnare och den är nog generösare tilltagen i Centern än i flera andra partier just nu. Men säg mig först exakt vad det är som är så fantastiskt med Silberstein…

                  Asgeir

                  20 december, 2012 at 09:51

                  • Det är denna aningslöshet som gör att Sverige rasar ned i avgrunden.

                    Sofia

                    20 december, 2012 at 10:36

                    • Om jag verkligen skall ge ett ärligt svar måste jag först säga att vi har ett gemensamt intresse i att förhindra att Sverige rasar ner i avgrunden, det är faktiskt min egen allra första prioritet. Men sen är vi nog oense i det mesta, tyvärr. Men jag antar att du är ärlig och då skall jag vara det också. Jag delar inte ditt hat mot allt judiskt och tycker att judarna precis som alla andra har rätt att undanbe sig den kategorisering och rena smädekampanjer som gruppen utsätts för både här och i andra spalter, det är rena lynchstämningen och jag har en annan och helt personligt upplevd erfarenhet av problematiken.

                      Samtidigt måste man verkligen välja sina ord i dom här sammanhangen, folk tror att dom fattat poängen långt innan polletten ramlat ner i maskinen.
                      .
                      Mitt livs resa har gett mig en del dyrköpta och svårförmedlade insikter och jag kan inte begära att en annan person skall kunna inse sådant särskilt som jag själv ju klampat fram med både skygglappar och låtit mig fyllas av ogrundad entusiasm. Det som känslomässigt kan vara helt rätt kan i det långa perspektivet i alla fall vara fel.

                      Att jag numera känner mig som en eremit på en bergstopp rent politiskt är Sanningen.

                      Detta är säkert egentligen inte rätt forum men jag skall sitta och tänka en stund, återkommer.

                      Asgeir

                      21 december, 2012 at 08:27

  6. […] Göran Rosenberg, Helle Klein, Olle Wästberg (”svensk” generalkonsul), Ingrid Lomfors, Willy Silberstein, […]

    • Ricki Neuman har skrivit en bok. Pissdålig stilistiskt. Gaggar sin judiska smörja: ”vi är inte som alla andra utan en särskild kategori, med en speciell historia, märkliga /…/märkvärdiga” (sid 21)
      Willy Silberstein marknadsförde boken på Judiska museet för två veckor sedan:
      http://www.judiska-museet.se/grund/grund.htm

      Förortskärring

      30 december, 2012 at 20:01


Kommentarer inaktiverade.