Gotiska Klubben

Dagens Nyheter och trängselskatten i Göteborg

dn trängselskatt göteborgFår en känsla av obehag när jag läser DNs ledare om trängselskatten i Göteborg. Varför är frågan om folkomröstning så viktig att DN måste skriva en ledare om det? Får en känsla av att det är Folkviljan man är rädd för på DN. Får en känsla av obehag. Uppenbarligen får även andra det:

Skattefinansierad propaganda The Nocebo Effect

Och vad är detta för en anonym propagandablogg:

JA till trängselskatt i Göteborg!

Vad som är glädjande att SD är det enda riksdagspartiet som är emot trängselskatten. Handlar trängselskatten om att hägna in Göteborgs innerstad och minska tillförseln av problem från förorterna? Ingår det i plan plan vars innehåll medborgarna inte känner till? Eller har i själva verket politikerna rätt och medborgarna fel?

Fan vet vad det egentligen handlar om. Kanske om ingenting. Gp youtube

Written by gotiskaklubben

3 januari, 2013 den 04:41

Publicerat i Gotiska Klubben

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ett annat klipp ur morgontidningen: http://www.dn.se/sthlm/sa-mycket-kostar-gatuvaldet
    Denna typ av kriminalitet har tydliga etniska förtecken och fanns inte i Sverige för 20 år sedan.
    Om detta skriver man naturligtvis ingenting.
    Nationalekonomer talar annars om en samhällsvinst då man importerar vuxna människor i arbetsför ålder
    från utlandet och på så sätt hoppar över den investering som barn och ungdomsår innebär i samhällskostnader. Denna vinst äts upp av kostnader som ovanstående. Om detta har Sverigedemokraterna resonerat om långt tidigare.

    Förortskärring

    3 januari, 2013 at 09:36

  2. Det riktigt obehagliga med Göteborgs trängselskatt är att såvitt jag förstått ska den tas ut även på passerande trafik. Det ger bränsle till dem som vill att även Essingeleden i Stockholm ska trängselbeskattas, vilket med all respekt för Göteborg skulle få återverkningar för hela Sverige.

    rksmrgs

    3 januari, 2013 at 12:35

    • plexiglasskiva monterad på reg. skylten. helt lagligt. break even efter några veckor.

      sync99

      3 januari, 2013 at 18:11

      • pratade med pojkarna som skruvade upp prylarna och de hade testat alla ”antikamera”- pryttlar de hittat och det syntes fint på bild endå.

        robban

        4 januari, 2013 at 13:13

    • Ja om Göteborg kan varför då inte Kungsbacka och Varberg och Falkenberg och Halmstad och Laholm och Ängelholm och så vidare… Varje kommun har ju redan den supertöntiga skylten med xxx kommun tomgångskörning Max 1 minut vid kommungränsen (har bara sett den i Sverige!)

      Asgeir

      4 januari, 2013 at 11:00

  3. Skäggskatt nästa. Peter den Store visste hur man suger folket på pengar.

    sync99

    3 januari, 2013 at 18:10

  4. Göteborgs centrum är oerhört litet och obetydligt och har varit nästan omöjligt att trafikera i många år redan på grund av det krångliga och för utomstående nästan ogenomträngliga krånglet och alla de komplicerade omvägar som måste tas.

    Hur litet Göteborgs centrum är framgår lätt vid en jämförelse med exempelvis Malmö.

    Ändå fungerar den kollektiva trafiken närmast som nån sorts spårvägsmuseum.

    Vid en tur med treans spårvagn har jag själv sett förtvivlade turister stiga av och börja skrika efter taxi…

    Redan nu är stan så fullsmockad med diverse abbonnemang på lokala p-kort att det knappt går att billedes resa till stan och övernatta I’m man inte hyrt plats nånstans före avresan.

    Stans största industri är… en bilfabrik… Hur länge till?

    Asgeir

    3 januari, 2013 at 18:45


Kommentarer inaktiverade.