Gotiska Klubben

Nordfront: Vår makt som konsumenter

Gotiska Klubben delar Robin Palmblads uppmaning till TOTAL KÖPBOJKOTT av alla produkter som kan förknippas med varumärket ICA. Vi kräver att KATARINA MAZETTIS hatartikel Svårt att finna en riktig ”svensk” på ICA-kuriren tas bort från Nätet.

nordfront

Written by gotiskaklubben

8 januari, 2013 den 06:30

Publicerat i Gotiska Klubben

25 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Konsumentmakt är underskattad, när väl umbäranden kommer krypande uppför elfenbenstornet kommer förändringar att ske. Om ICA:s resultat skulle komma i fara blir nog Helena Rönnberg snabbt utpetad från sitt torn. Skulle det hålla i sig får vi räkna med ett strömhopp av före detta torninnevånare. Kapitalet älskar kapitalet och inget annat.

    En undran, om man måste vara gravt efterbliven för att inte sitta på en mångmiljonförmögenhet efter en sejour som ICA-handlare, hur kommer det sig att COOP går med ständiga förluster?

    Argus

    8 januari, 2013 at 07:51

  2. Eftersom maten är grundbehov så anser jag att folket ska ha makt över produktionen och distributionen av den.
    Därför är COOP förstahandsval i min familj. De varor som inte finns att tillgå där, köper vi någon annanstans.
    Tyvärr är det en ekonomisk förlust att utföra ideellt arbete nuförtiden. Mina äldre anhöriga var engagerade i konsumentföreningar och lokalpolitik under sin livstid. Det var ett mycket bättre samhälle då.

    Sofia

    8 januari, 2013 at 10:07

  3. ”Vårt folk??!” Vem fan tror du vill nån väl. Tror ni att ett land är nån jävla välgörenhetsinrättning?

    Det är en organisation för att hålla ordning och pli och säkra vissa funktioner, inte att dutta med med nån slags bäbisar i all oändlighet.

    Sluta sug på tummarna och drömma om kamp ni skulle inte klara nåt annat än att spöa tjejer och småbarn.

    Bäbisdoft! Fjortisfilosofer… bli vuxna nån gång.

    Jag är helt emot er. Jävla gnällpottor. Ni är patetiska.

    Asgeir

    8 januari, 2013 at 13:44

    • Ni kommer förstås att fortsätta drägla på era hakkorsbroderade hakklappar och säga gää gää men jag kommer att svara er på ett vuxet sätt. Och ni kommer aldrig att förstå, ni är mentala dvärgar. Heder åt Mazetti.

      Asgeir

      8 januari, 2013 at 13:46

      • Masseinnvandring er folkemord og du er opptatt av å beskrive folkemordsmotstandere som nazister, snarere enn å støtte dem. Hvorfor?

        Hvorfor hater hvite svensker så mye at du ønsker å utrydde de?

        Volksverhetzer

        8 januari, 2013 at 14:49

        • Hur I hela friden kan du få Mazettis artikel till att vara folkmord? Det är väl det denna artikel tråden handlar om. Du har lämnat förståndets stig och irrar omkring ute i nån sorts dimmigt träsk fullt med hål beredda att uppsluka dig. Sätt dig ner en stund, försök att orientera dig och börja sedan vandra mot något som liknar en personlig utveckling. Annars hänger du förr eller senare naken från en lyktstolpe.
          Jag klarar mig fint utan idioter som tror att dom har som mission att dö för andra.
          Rädda dig själv, helt enkelt. Men du är själv illa ute.
          Skulle jag själv plocka ut ett gäng för att utföra nåt med risk för livhanken skulle jag inte ta ut Jesustyper. Jag skulle ta ut överlevartyper.

          Asgeir

          8 januari, 2013 at 19:28

          • Hadde det ikke foregått et folkemord på svensker, kunne man sett på Mazettis anti-svenske artikkel isolert, og ikke som del av et gigantisk anti-svensk mediedrev.

            Nå er imidlertid et folkemord gjennom masseinnvandring på gang, da du skal være rimelig teit hvis du ikke forstår at ved å blande svensker med brune mennesker, vil fremtidens ”svensker” ikke ligne på dagens svensker.

            Du må gjerne mene at det ikke gjør noe at fremtidens ”svenske” er brun, men i følge folkemordkonvensjonen som Sverige har undertegnet, er det folkemord å lage livsbetingelser som ødelegger en etnisk og/eller rasemessige gruppe.

            Volksverhetzer

            10 januari, 2013 at 13:58

  4. Se hit alla som är irriterade över sakernas tillstånd, allmänna urspårning och särskilt på Katarina Mazetti!

    Nu finns ett flygblad att dela ut eller sätta upp på ICA:s anslagstavla, som anger följande:

    ”Vi bojkottar ICA!
    Tills vi får en offentlig ursäkt av Katarina Mazetti för hennes förolämpning av svenska folket i ICA-kuriren

    Läs krönikan här: korta.nu/mazetti
    Reaktioner: korta.nu/sursorti
    och debatt: korta.nu/debatt”

    Här har ni länkar till dessa flygblad. Snälla, ladda ned, skriv ut och SPRIIIIIIID! Nu är verkligen måttet rågat, och att tanten sedan får valsa runt i medierna och debriefa sig själv utan att hennes värsta utsagor ens nämns eller ifrågasätts är så vidrigt att man kan få uppkastningar för mindre! Hon ska darra i sina grundvalar för det här klavertrampet. Vi måste sätta P för den här ständiga missfirmelsen av oss hårt arbetande skattebetalande svenskar som finansierar hela bygget:

    https://www.box.com/s/v2jja8vyxrejfqxprlsr
    https://www.box.com/s/x8znmr907ltrjyw3azec

    Sätt åtminstone upp en lapp på ICA:s anslagtavla!

    Cavatus

    8 januari, 2013 at 15:21

    • Du är en kämpe Cavatus! Men här tycker jag flygbladet blivit otaktiskt formulerat. ICA kan inte styra vad Katarina Mazetti säger och inte säger. Så oavsett hur mycket spö ICA får så kan det inte tvinga fram någon ursäkt. Ett bättre krav hade varit ”Tills ICA kuriren gett utrymme för genmäle”.

      MartinA

      13 januari, 2013 at 00:11

      • Jo, jag förstår hur du tänker. Men du kanske har märkt hur pressad Mazetti har varit och därför ska hon utnyttjas i situationen och pressas än mer. Hon används alltså som en bricka i spelet, som ett slags gisslan. Se på morgonsoffan där hon var med där hon påstår sig vara utsatt för ett hatbrott, trots att etniska svenskar inte kan vara föremål hatbrottslagen. Hon gör bort sig totalt i direktsändningen.

        Gå sedan till Snaphanen och läsa dagens krönika där det framgår att Mazetti själv varit inne och kommenterat i ICA-kurirens kommentarsfält under sin egen krönika under falskt namn. En uppmärksam kommentatör klurade ut det.

        Därför är Mazetti värde denna utpressningssituation.

        Cavatus

        13 januari, 2013 at 00:57

  5. Handlar ej på Ica längre efter denna hatartikel mot den svenska folket. Ica var tidigare mitt förstavelse al eftersom då ligger bra i förhållande till vart jag bor. Aldrig aldrig.

    nafets01

    8 januari, 2013 at 19:19

  6. Ni som skriver här har ingen aning hur hopätna dom stora kedjorna är, dom gör nästan alla inköp tillsammans och deläger även producentledet i flera fall. Flera butiker packar en del varor som ”egna varumärken” men innehållet kommer i alla fall från storproducenter som oftast ingår i internationella kedjor.
    Ge upp, ni vet för lite helt enkelt. Om ni vill kunna föra en debatt, ta reda på lite fakta, sen hittar ni rätt nivå men då får ni jämka en hel del med er verklighetsuppfattning.

    Asgeir

    9 januari, 2013 at 10:24

    • Tror att en bojkott mot ICA är utmärkt. Både som moraliskt mål och som träning.

      https://gotiskaklubben.wordpress.com/2013/01/09/thoralf-alfsson-aktion-mot-ica-kuriren-och-ica/

      gotiskaklubben

      9 januari, 2013 at 11:25

    • Om man handlar närproducerade varor då?

      Hej hej

      9 januari, 2013 at 16:58

    • Mask av
      mask på!

      eller

      Öm tå
      seså,marsch på!

      stigfinnaren

      9 januari, 2013 at 18:04

      • Och hur ska vi förstå denna dikt???

        Sofia

        9 januari, 2013 at 19:00

        • Att Asgeir åker berg och dalbana.

          stigfinnaren

          9 januari, 2013 at 21:25

          • Jag har aldrig varit överens med någon enda människa i alla avseenden i hela mitt liv, det är inget att vara ledsen för om du inte förstår mitt agerande. Jag har en egen agenda och den går ut på att hitta vägen framåt på den lysande stigen mot MITT mål!

            Asgeir

            9 januari, 2013 at 21:44

            • Så vad gör du här? Du postar ju bara en massa självgod och defatistisk rapakalja.

              MartinA

              13 januari, 2013 at 00:07

  7. Att kränka Folksjälen är en del av den psykologiska krigsföring som nu bedrivs på alla fronter.
    Ett annat exempel är nedsågandet av en 800-årig gammal ek i det nu mer mångkulturella Stockholm.
    Eken är en Helig symbol och en Helig realitet för Nordbon.
    http://www.svd.se/nyheter/stockholm/mitt-stockholm/svart-forsta-att-det-ar-samma-plats_7755312.svd
    .
    Oberoende och etablissemangskritisk källa:
    http://www.sverigesarboristforbund.se/tv-eken.php
    .
    En bekant sade till mig ”Efter denna händelse förlorade jag all tro på samhället, förstod att någon måste plikta med sitt liv för detta”.

    Förortskärring

    10 januari, 2013 at 10:38

    • Mordlust är en glädje som går över så småningom. Jag undrar om Breivik sitter och småfnissar bakom sina förklistrade fönster när han tänker på hur han avreagerade sina frustrationer på de offer han tyckte att Gud lagt i hans väg.

      Frågan är om han nånsin kommer att förstå vad han gjort. Din bekant har chansen att försöka förstå innan.

      Det finns andra sätt att avreagera sina spänningar på än att lustmörda. Vad med fysisk träning?

      Asgeir

      11 januari, 2013 at 09:05

  8. Jag glömmer aldrig när en gång en grupp anordnade ett protestmöte utanför Börsen i Göteborg då det blev känt att det planerades massiva nedskärningar inom barnomsorgen i början av nittiotalet. Tidpunkten sammanföll med julhandeln. Trots att tusentals pedagoger skulle sparkas och massor av dagisplatser var i farozonen samlades bara kanske något hundratal protesterande i decemberkvällsmörkret och stod och brände sig på fingrarna med sina gaständare i kylan för att höja stämningen. Att Kommunfullmäktiges ledare tog det hela på allvar visade sig när den hedervärde Johnny Magnusson kom ut till de fåtaliga demonstranterna och höll ett förklarande tal om den kärva ekonomin. Bakom honom lyste fönstren inne i Börsen där man tydligen hade julfest och inifrån Femman dånade julhandeln. Förutom de kanske 150 protesterande sket alla utom en från fullmäktige (heder åt honom!) och hela det julhandlande bidragstagarpacket totalt i aktionen. Inne i Femman myllrade kanske 50.000 besökare som frenetiskt köpte klappar. Jag begrep vad jag såg och har dragit mina slutsatser. Jag går min egen väg. Jag har emigrerat och försöker hanka mig fram där jag är och har absolut inget förtroende för nån sorts ”folk”. Rädde sig den som kan som kaptenen på Titanic sa…

    Asgeir

    10 januari, 2013 at 11:48

    • Jag åsyftar inte ”bidragspacket” utan Folksjälen. Defatist!
      http://ulmerkotten.blogspot.se/2012/08/om-defatism.html

      Förortskärring

      10 januari, 2013 at 13:09

      • Det var inte så illa ment det jag säger och naturligtvis skall man säga till om man känner sig trampad på tårna. Det är ens rätt men man väljer själv hur ömtålig man är, själv känner jag mig inte så utsatt som ni andra men så är jag också halvdansk.

        Asgeir

        10 januari, 2013 at 23:02

  9. Jag råkar ha en del kontakter inom ”branschen”. Och det verkar som om ICA är allmänt illa omtyckt där. Extrapriser och kampanjer med högre än ”normala” priser mm.

    Lasse Wilhelmson

    10 januari, 2013 at 18:27


Kommentarer inaktiverade.