Gotiska Klubben

Växjömoderaten Bo Frank: Flytkingfrågan

Flytkingfrågan

Datum 2012-12-13
Var på mitt månadsmöte på SKL. Mina partikamrater ”hyllar” mig för att jag rutit i när det gäller Sveriges extremt höga flyktingmottagande. Och samtidigt får jag veta att frågan är näst intill tabu i riskdagsgruppen.

Får flera inbjudningar att tala om detta i landet. Säger nej. Jag vill inte att detta skall vara mitt fokus även om jag är medveten om att jag från gräsrotsnivå startat ett svenskt ifrågasättande av vår flyktingpolitik. En för många okänd riskdagsman ringde mig och sa att jag som är känd som en av de mest seglivade kommunalpolitikerna i landet, humanist och miljövän, borde anföra partiet i denna fråga och ta på mig en lerdartröja. Nej. Jag har annat fokus. Växjö och Växjö kommun. Har sagt nej till debattprogram i TV. Men de får gärna komma hit, då ställer jag upp. Har också lovat att medverka på det moderata Sverigemötet i Karlstad i mars månad. Läste Dagens Samhälle idag. Mittuppslaget. Sverige behöver ett tillfälligt flyktingstopp! Detta säger en chilensk flykting som forskar om etnisk mångfald. Jag håller delvis med! Läs gärna artikeln!!

Det som också händer på SKL är att det kommer fram folk från andra partier, sossar och t o m folkpartister, och viskar att jag skall stå på mig i flyktingfrågan. Du vet hur det är i våra partier, säger de, du har helt rätt. Bara stå på dig. Och det gör jag. På mitt sätt. Jag är noga med nyanserna. Jag vill inte dra igång facebookgrupper och hitta på en massa trams. Jag är och förblir trogen det mångkulturella samhället, mångfald och tolerans. Men Sveriges oproportionerliga flyktingmottagande och generösa bidrag får helt motsatt effekt. Och det folkliga stödet för politiken minskar. Det håller på att bli partierna och media mot folket.

Trött hemkommen från Stockholm. Två inslag på TV, ett som berörde. Barn i Indien som för av dåligt vatten. 75% av jordens befolkning har dåligt vatten. Och att personal klagar på för lite personal på en förskola i Stockholmstrakten.

Är orolig för Lessebo. Utan bruket, vad är kvar. Skulle inte vilja vara en av dem som blivit varslad. Inte heller kommunalråd i Lessebo! Eller varför inte? Eländet måste vändas! Har mycket intressanta iakttagelser från Stockholm och andra tankar att förmedla. Kommer i morgon.

Sur för att jag fått veta att moderaterna i Växjö tydligen haft något möte på bibblan där partiets och kommunens logga används tillsammans. Helt oacceptabelt. Även om det var en opolitisk talare. Det tar ju lite udden av min kritik mot v! Är det inte det ena så är det det andra! Och är nu bara förkyld och gnällig! Bäst att sluta!

Bo Frank
Växjö 20121213

* * * * *

Svärtade meningar av Gotiska Klubben. Ska bli spännade att se när Reinfeldt fotsoldater börjar jaga Bo Frank.

Ref: Flyktingfrågan Bo Frank
M-politiker kritiserar invandringspolitiken Fria tider
M-politiker kritiserar partiets flyktingpolitik Expressen

Written by gotiskaklubben

18 januari, 2013 den 16:24

Publicerat i Gotiska Klubben

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jakt kan det bli, men denne Frank tycks ha god anda och bredd i sina åsikter. För att öppna låsningen i den svenska debatten behövs bara att man säger till, på ren svenska, att det här (som massinvandringen), fungerar inte längre.

    Det ger stor effekt när etablissemangsfigurer säger nej. Insiders. Folk i de stora partierna.

    svensson

    18 januari, 2013 at 16:40

    • Trodde så också först. Men nu lutar jag åt att Bo Frank är utsatt för hård press från 08-regimen. Vi får la se.

      ”Gick på Storgatan och såg en krigsrubrik om att jag gått till angrepp mot partiledningen.” Bo Frank idag

      Expressens svar:

      gotiskaklubben

      18 januari, 2013 at 16:44

  2. ”Men Sveriges oproportionerliga flyktingmottagande och generösa bidrag får helt motsatt effekt. Och det folkliga stödet för politiken minskar. Det håller på att bli partierna och media mot folket.”

    Så han vil begrense innvandringen, ikke fordi han er i mot folkemordet på svensker ved å blande dem opp med mennesker fra hele verden, men fordi dagens masseinnvandring er i ferd med å true hele det planlagte folkemordet?

    Og dette skal være en fornuftig mann?

    mediakrig

    18 januari, 2013 at 18:06

  3. Hela samhället är korrupt. Mycket viktig diskussion:

    http://runelanestrand.wordpress.com/2013/01/15/salen-kriga-for-fred/#comments

    Sofia

    19 januari, 2013 at 09:03

  4. Onekligen intressant att Expressen och Karl-Johan Karlsson börjar rapportera om verkligheten för Sveriges kommuner

    http://www.expressen.se/nyheter/fler-politiker-stoder-franks-flyktingkritik/

    ”Det moderata kommunalrådet Bo Frank kritiserade regeringen för flyktingpolitiken – som han menar ”har gått fullständigt över styr”.
    Han är inte ensam i sin kritik.
    Expressen har pratat med flera moderata kommunalråd som håller med sin partikollega.
    – De kommuninvånare vi har måste känna att inslaget av flyktingar inte blir för stort. Det har med trivseln i samhället att göra, säger Arne Karlsson, kommunstyrelsens ordförande i Tingsryd.

    gotiskaklubben

    19 januari, 2013 at 11:07

  5. […] har orsakat: den mellan enskilda kommuner och Regimen i Stockholm. Först var det artikeln om Bo Frank: Flytkingfrågan och nu: Fler politiker stöder Franks flyktingkritik Att detta är ett trendbrott är det ingen […]


Kommentarer inaktiverade.