Gotiska Klubben

Mats Dagerlind, Aftonbladet, Twitter och SDs hovnarr

En gång hyrde jag en Volvo S60 R och körde ”rally” på småvägar. Rätt så fort gick det faktiskt. Sedan lät jag ett proffs, eller rättare sagt en hobbyrallyförare, köra samma sträcka genom skogen. Han låg i snitt 30 km över mig. ”Tog det litet lugnt för din skull…” Trots förarens hänsynsfullhet satt jag vettskrämt i framsätet. Slutsats: inse att det finns proffs på alla områden och att du är en amatör på de flesta.

Kan journalister vara proffs? Ja, självklart kan de vara det. Deras ondska är ofta så väl genomtänkt och utstuderad att den förtjänar att analyseras. Jag rekommenderar därför alla att läsa Mats Dagerlinds krönika idag med anledning av Aftonbladets två artiklar igår:

 ”Jag konstaterar med uppriktig förvåning att Aftonbladet idag har intresserat sig för mitt twittrande och att man uppmärksammar brottstycken av detta under rubriken “Dagerlind kritiseras efter twitter-utspel“. Tidningen har uppenbarligen även känt sig föranlåten att ringa och störa höga representanter för Sverigedemokraterna för att de skall recensera mina tweets. Om jag inte visste att Aftonbladets syfte är så gement skulle jag nästan bli smickrad över uppmärksamheten. Nu blir slutsatsen i stället hur farligt det kan vara att twittra om man har fiender”

När det gäller hovnarren i SD-toppen som börjat arbeta på Aftonbladet så har jag sagt mitt och kommer inte säga mer.

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/313320822372712448

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/313530322409115649

Written by gotiskaklubben

18 mars, 2013 den 06:29

Publicerat i Gotiska Klubben

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. OK, mycket att kommentera här… Dagerlind förtjänar all kudos. Men vad tror han att vi lever i för en semesteridyll? Det pågår ett mediakrig om mångkulturen. Har man tagit ställning där får man acceptera att citeras.

    Dagerlind borde vara glad för uppståndelsen: ”hellre ökänd än okänd” heter det ju. Mångkulturismen sjunger på sista versen och att vara Aftonbladets fiende kommer snart att ses som ett hederstecken i vida kretsar.

    svensson

    18 mars, 2013 at 06:37

    • 🙂 Ha ha ha. Gillar din obotliga optimism. Det stora problemet, enligt mig, är inte vad den utmärkte Dagerlind sagt eller gjort eller tänkt, utan att SD-toppen är fullt av alltmer utslätade och lättlurade amatörer som låter sig luras av motståndarlaget.

      Se även denna artikel av Fria Tider angående dagens uteslutningsärende mot Partik Ehn: http://www.friatider.se/vagval-for-sd

      gotiskaklubben

      18 mars, 2013 at 06:43

    • Vi pessimister behöver optimister, men vänta med att skratta tills du går från banken med dina pengar🙂

      Lasse Wilhelmson

      18 mars, 2013 at 15:58

  2. verkar som lille linus trivs i storstan och mingla runt, spark i röven ska han ha så det blir folk av han

    robban

    18 mars, 2013 at 20:14

  3. Ja, vad har egentligen Linus Bylund, pressekreterare hos Åkesson, med SD-Kurirens skribenter att göra? Inget väl? Är inte SD-Kuriren, teoretiskt iaf, självständiga? Bylund borde väl ha hänvisat till Tommy Hansson? Förstår iofs att Bylund inte vill ha en babblande Tommy Hansson pratandes med AB – han hade ju säkerligen gjort bort sig, ha ha…

    Blev du blockad av Bylund?😉 Block är väl hans favoritgren…

    • Nej, det tror jag inte. Linus känns varken speciellt intellektuell eller ideologisk. Mest tramsig. Att han inte tar bort såna här tweet visar att han inte riktigt förstår vad han sysslar med.

      gotiskaklubben

      19 mars, 2013 at 07:19


Kommentarer inaktiverade.