Gotiska Klubben

Patrik Ehn satsar sitt fokus på Europa

”Som jag ser det är jag färdig med det kommunala och regionala…från och med i dag siktar jag på Europa, säger Patrik Ehn till Västnytt.”SDs intresse för Europa avfärdar Ehn som ”svagt”. Enligt honom har partiet dåliga kontakter med partier på kontinenten och är ängsliga inför att ta kontakt med dem.”

Låter spännande. Det sker så mkt i Europa just nu att det är svårt att hålla ordning på allt. Vart går han? Och vart går hon? Separatister, nationalister, fascister, identitärer och socialkonservativa. Europa kryllar. Men vilka är egentligen vilka? Man måste nog förstå de olika ländernas historia, kulturer och dess folksammansättning för att åtminstone börja ana vart dessa krafter är på väg. I min egen flummiga värld är ”allt lika, allt detsamma, människan, naturen och kulturen”  och detta som nu sker i Europa syns  i mina inre bilder som ”de gamla germanska stammarnas undergång/pånyttfödelse” .

Gotiska Klubben hoppas att Patrik Ehn kommer rapportera om från sin resa till Paris som han ska göra inom kort. Frågan är vilka han ska träffa: Marine Le Pens Front National, Identiärerna, eller finns det ytterligare några andra? Själva rekommenderar vi gärna Patriks Ehns gamla blogg Folkhemmet 031 som ger spännande inblickar i hur en intellektuell tänker när han samtidigt ”tvingas” vara  politiker.

Patrik Ehn svt vastnytt

Written by gotiskaklubben

21 mars, 2013 den 07:55

Publicerat i Gotiska Klubben

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Patrik borde besöka Vision Europa i helgen, där kan man verkligen snacka om ”fokus på Europa”.🙂

    Ludde

    21 mars, 2013 at 14:31

  2. Adolf Hitler var också intresserad av Europa, reste till Frankrike och hade kontakter med partier på kontinenten!

    dubium

    21 mars, 2013 at 14:52

    • Ja, alla som är intresserade av Europa är nazister och bör uteslutas ur SD. Annars kommer de börja döda judar.

      Sten

      21 mars, 2013 at 17:31

      • Ja, det var ju precis min poäng tack för att du förstod. Hur f-n kan jag få så många ned-röster?🙂

        Har ingen som läser här någon humor eller känsla för sarkasm? Avsikten var ju såklart att driva med SD-toppen och hela uteslutningsärendet mot Patrik. Det gick visst inte som jag tänkte.🙂

        dubium

        22 mars, 2013 at 10:27

        • Hallå Dubium. Jag är också förvånad över att så få förstår humor. Jag fick lära mig en gång att den som förstår ironi eller sarkasmen är mogen och intelligent, medan den som inte gör det har långt kvar till mognad (och intelligens). Jag är ingen expert, men har lärt mig att eftersom man inte får skämta om något i Sverige så är den delen av vårt IQ nedsatt. Jag gillade din kommentar och ska göra tummen upp för den. Vi behöver mer satir, ironi och sarkasmen. Därför gillar jag också Dan Park. Och nu Dubium.

          bojkottaaftonbladet

          23 mars, 2013 at 23:03

  3. Ingen aktiv SD-medlem får delta på seminarier som ej är auktoriserade av partiets politiska motståndare(!), ty det tycks vara förenat med att vederbörande via diverse informationskanaler blir angiven till partistyrelsen. Att ta till sig delar – eller inspireras av – part som ej till 100 % är auktoriserad av Expo (enligt organisationens luddigt definierade epitet) kan vara förenat med uteslutningsärende*. Därför finns ingen idédebatt i SD, och där existerar heller inga politiska visioner. Absolut ingen kontakt med Europa. Det blir mest nonsens om fläskkött och islamiserade badtider, lite tal om ”öppen svenskhet” och minska massinvandringen med 90 procent.

    Smekmånaden(?) är över. Det är helt i sin ordning att gå hårt åt SD nu.

    *= Likt en gång i tiden då politiker från övriga partier exempelvis röstade ner förslag om bälten på skolbussar med motiveringen att detta förslag kom från SD.

    Silver

    21 mars, 2013 at 20:31

  4. gotiskaklubben

    22 mars, 2013 at 18:41

  5. Varför föyttar inte de som kallar sig goter till Gotland

    5el

    22 mars, 2013 at 18:46

  6. gotiskaklubben

    23 mars, 2013 at 16:28

  7. Jag har tidigare inte haft någon koll på denne Patrik Ehn. Till följd av detta debacle så har jag dock läst en del av vad herr Ehn skrivit och jag måste konstatera att SD har gjort ett stort misstag; svensk nationalism behöver skarpa hjärnor. Att nervöst försöka göra media och twittervänstern nöjda är INTE vägen framåt för Sverige. Jag önskar P. Ehn lycka till i hans framtida strävanden.

    Lars

    24 mars, 2013 at 00:20


Kommentarer inaktiverade.