Gotiska Klubben

Helle från helvetet får svar av Dag från himlen

helleBakgrund: Någon ska ha kommenterat på prästen Dag Sandahls blogg: ”Det är Helle Klein och hennes stamfränder som i judendomens intressen har förpestat samhällsklimatet med politisk korrekthet.”

Helles kommentar: ”Dag Sandahl publicerar antisemitisk propaganda…Att Sandahl ständigt gör utfall mot prästkollegor och biskopar är vi vana vid. Det gör det inte mindre olustigt. Än mer skrämmande är dock hans dag sandahlpubliceringar av kommentarer från högerextremister och rasister. Sandahl använder sig av förhandsmoderering i sin blogg och tar alltså ansvar för vilka kommentarer han vill publicera. Döm om vår förvåning när vi i går läser följande kommentar publicerad i Sandahls blogg: ”Det är Helle Klein och hennes stamfränder som i judendomens intressen har förpestat samhällsklimatet med politisk korrekthet.” Dagens Segelora

Dags kommentar: ”Helle Klein och hennes stamfränder har förpestat samhällsklimatet, skrivs i en bloggkommentar. Detta är en replik från tyskt 20-tal och framöver. Ska den modereras bort? Nej, den ska stå och jag ska tydligt deklarera att Helles stamfränder också är mina stamfränder, kata pneuma. Antisemitismen är en omöjlig hållning för en kristen. Och Helle och jag är som Guds barn och syskon förenade i ett enda dop. Detta är ett faktum som skulle göra Dagens Segloras illvillighet omöjlig. I en familj håller man samman och hanterar sakliga oenigheter sakligt.”  Bloggardag

Topic: Vem är mest kristen ur ett kristet perspektiv, Helle eller Dag?

Written by gotiskaklubben

6 april, 2013 den 06:54

Publicerat i Gotiska Klubben

12 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Utan tvekan hejar jag på Dag!

    Sofia

    6 april, 2013 at 09:05

  2. Detta är väl en av de mest intressanta debatterna man överhuvudtaget kan närma sig idag. Själv kallar jag mig för gammalt klassiskt troende kristen, numera med i SSPX, http://www.sspx.co.uk

    Jag menar, jag tror också att SSPX menar (men det fär de sannerligen själva förklara om jag har fel) att som kristen är man per definition antisemit. Jag själv är antisemit och menar det är en självklarhet för en kristen europe att vara. Lika självklart är att man inte medvetet i kriminell bemärkelse skadar semiter som judar och muslimer – men självklart har man en kritisk hållning mot semiter, en mycket mycket kritisk hållning, det är en kristen plikt.

    Jag tror den här debatten kommer stort de närmaste åren, i side-stream media.

    mvh

    dr tj

    Thomas Jackson

    6 april, 2013 at 12:17

    • Mycket bra, doktorn! Själv läser jag biskop Williamsons ”Eleison Comments”. Det är för 1900-talsmänniskan främst Hitler som med sina vansinnigheter nära nog omöjliggjort – i varje fall mycket försvårat – en öppet kritisk hållning gent emot judarna, särskilt de sekulariserade och/eller ateistiska efterföljare till dem som en gång lät korsfästa Kristus

      senex

      6 april, 2013 at 18:05

      • Tack för förståelsen!

        Min väg till att bli antisemit var oväntad för mig själv. I stort sett så är det apatiska barn tragedin i Sverige som förde mig till antisemitism.

        Jag noterade att den barnläkare som drev apatilinjen organisatoriskt och mediamässigt hårdast var Henry Ascher, en judisk kommunist med starkt politiskt engagemang tillika f.d. ordförande i Svensk Barnmedicinsk Förening.

        Denna Dr. Ascher,politiskt aktiv i Sveriges Kommunistiska Parti (SKP) som i sin första partiprogrampunkt säger att de eftersträvar en total omvandling av samhället (sannolikt så att judiska svenskar med sina svenska allierade skall sitta vid makten, om inte personligen så via dogmer som konstruerats av judiska svenskar -f.ö. – mongzterkultur och kommunism är judiska derivat).

        Denne Dr. Ascher fick i egenskap av judisk svensk kommunist all medial uppmärksamhet, otaliga radio-och TV-framträdanden under åren 2002-2011 där han oemotsagd fick plädera för att de apatiska barnen har en sjukdom, emedan vi idag vet att barnen utsätts för svåra tvångsövergrepp, de tvingas av föräldrar till ett beteende att ligga tysta, stilla och sondmatas vecka efter vecka, månad efter månad, några till och med år efter år och detta tvångsbeteende skadar barnen så svårt, är de icke sjuka före de börjar tvingas att ligga apatiska så blir de sjuka efter någon tid – att de utvecklar extrema nivåer stresshormoner vet vi idag.

        Jag däremot som kristen konservativ som ville informera svensk allmänhet att vi känner väl till denna typen av övergrepp i engelskspråklig litteratur; vad hände med mig? Jo, jag blev utsatt för gatlopp i media, blev kallad främlingsfientlig (för att man vill skydda flyktingbarn från övergrepp – ja, ni kan se vilka idioter som finns i svensk media), högerextrem, nazist och av den judiske kommunisten Maciej Zaremba i Dagens Nyheter blev jag kallad för – ANTISEMIT.

        Jag har gjort en noggrann vetenskaplig analys, betydligt bättre än vad de mäktar med på universitet och journalisthögskolor, och kommit fram till att den intensiva judiska frenesin inom media – det finns 18000 judar i Sverige och de äger majoriteten av svensk media, tidningar, bokförlag och distributionskanaler- är orsaken till det låga debattaket i Sverige där t.ex. personer som jag censureras och förföljs.

        Jag är så att säga strukturell antisemit, jag vänder mig inte direkt mot enskilda judar, förutom medvetet ljugande personer som Zaremba och Ascher, utan menar att det finns i den mosaiska ideologin en frenesi, eller fräckhet, som saknar paralleller inom kristen germansk ideologi. Ta t.ex. Hjalmar Mehr, socialdemokraten som rev ned hela Stockholms gamla fina innerstad, han gjorde det på 50-talet. Mehr var invandrad jude från Ryssland – hur kan man som invandrare ens komma på iden att riva ned stora delar av det mottagande landets huvudstad? Tänk er en tysk eller svensk komma till Israel och riva ned delar av gamla Jerusalem? TÄNK ER DET! Skulle det accepteras?

        F.ö. idag är vi så många antisemiter i Sverige, säker runt 50000-100000, och vi växer, vi är betydligt fler än judarna, så jag känner mig inte alls otrygg.

        Som man sår får man skörda. Judiska svenskar sådde i egenägd media lögn efter lögn i apatiska barnfrågan och mörklade de mest fruktansvärda övergrepp som tänkas kan på barnen. Jag som kristen reagerade ”För den som förför en av mina minsta vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han sänktes i havets djup” säger Kristus om dem som förstör barn. Jag bar mitt kors tålmodigt under flera år – de apatiska barnen är ännu inte befriade men insikten växer om hur fruktansvärt det svenska etablissemanget omfattande barnläkare, journalister, jurister, politiker, kulturarbetare under semitiskt dominerad media mörklagt fasansfulla föräldraövergrepp på oskyldiga flyktingbarn.

        mvh

        Antisemiten Dr. Thomas Jackson – de apatiska flyktingbarnens beskyddare

        Thomas Jackson

        7 april, 2013 at 07:52

  3. Jag blev nästan uppraggad av ett par igår på en Hotellbar i Sundsvall, undar om Helle någonsin råkat ut för det…. bli uppraggad alltså….

    Håkan

    6 april, 2013 at 14:02

  4. helle tror ju att hon som jude erm kristen erm kommunist har tolkningsföreträde i div frågor, det skas fan vara slut med det nu. i en debatt finns det inga med tolkningsföreträden utan vill nån säga sin åsikt om vad fan som helst så låt dom. idioten som kom på att prästviga detta avskräde ska uteslutas ur kyrkan.för all framtid

    robban

    6 april, 2013 at 15:48

  5. Helena Edlund, fd SD-präst har sett igenom, Helle, DN och maffian som vill krossa henne:

    ”När jag gjorde min militärtjänst under förra millenniet, lärde jag mig att samordnade anfall var högst effektiva. Genom att låta artillerielden kommer från flera olika batteriplatser, kan anfallet pågå längre och effektivare. De som ansvarar för artillerielden får tid att återhämta sig, fixa med logistiken medan någon annan skjuter. De stackars satarna i eldområdet kan bara gräva ner sig, hålla ner huvudet och be till Gud.”

    Läs när Niklas Orrenius, begåvad varg i fårakläder på DN, försökte får en intervju med Helena Edlund.

    http://helenaedlund.blogspot.se/2013/04/51-samordnat-anfall.html?spref=tw

    gotiskaklubben

    7 april, 2013 at 08:09

    • Förhoppningsvis förstår hon snart att det är samma krafter som dömde Jesus till döden som plundrade och reformerade den svenska kyrkan för 500 år sedan. Då kan det börja bli riktigt intressant.

      Sten

      7 april, 2013 at 08:45

      • Dvs, samma antikrist krafter som idag förföljer henne.

        Sten

        7 april, 2013 at 08:51

  6. Thomas Jackson: om vi läser Johannesevangeliet så framgår det med all önskvärd tydlighet att budskapet är anti-semitiskt. Saul från Tarsus (Paulus) accentuerade brottet med semiterna ytterligare med att framhäva Den Nya Skapelsen.
    Den hebréiska kommuniteten (i synnerhet i Sverige) vill idag hävda och understryka Herrens etnicitet och med det mena att Jesus radikaliserade och tydliggjorde Judendomen – som just Jude – och inte skapade en ny ordning.
    Man vill på så sätt förminska och kanske helst tillintetgöra Kristendomen.
    Men samtidigt: med Paulus omvändelse stärktes inte uttolkningen av Kristus, utan försvagade dess Ariska kärna.

    Förortskärring

    8 april, 2013 at 09:39

    • Kloka ord. Tack för dem. Jag har just sett en osmaklig bok av judarna i Stockholm, judiska museet i stockholm har tryckt en bok ”Juden Jesus” där dessa antikristna alltså motsatta till Kristus försöker lägga beslag på Jesus, bland annat hade boken ett kapitel ”Jesus var inte kristen”, sådana är de judiska lögnerna hela vägen från amerikanska centralbanken som ägs av judar och trycker pengar när de behöver till judeaagenda medierna i Sverige som förtrycker alla progermaner i Sverige.
      mvh
      germanen tj

      Thomas Jackson

      8 april, 2013 at 22:09


Kommentarer inaktiverade.