Gotiska Klubben

Ett mellanting mellan SD och SvP – finns det?

svenskarnas parti jonkopingDet antisvenska och antivita etablissemangets taktik att splittra SD har lyckats. Fast kanske inte helt som man tänkt sig. Svenskarnas Parti (SvP) är idag ett tänkbart alternativ för dem som anser att SD blivit för urvattnat och ”expofierat”.

Samtidigt är SD ett alternativ för dem inom 7-klövern som anser att vansinnet och destruktionen av Sverige gått för långt, samt för de realister som skräms av SvPs ökade exponering.

Om SD värnar landet Sverige så värnar SvP folket svenskarna.  Precis som liknande partier i Europa är SD inte speciellt ivriga att samarbeta med andra europeiska partier. Det är däremot SvP som skaffar sig allt fler internationella kontakter. Jag gissar att ”folkgemenskap” kommer att bli en viktig paroll för SvP.

SD är uttalat antiislamska och proisraeliska, SvP uttalat antijudiska och antiisraeliska. Är det i Mellanöstern som Sveriges framtid ska avgöras? Ja, kanske det.

När det gäller etnofrågan är Svp kompromisslös, medan SD knappt längre vet var man står, man undviker helt enkelt frågan.

Jag är inte ute efter att analysera läget.  Det kan jag inte. Jag är bara ute efter att påbörja kartläggningen av min egen förvirring. SvP skulle nog inte få min röst idag, men samtidigt njuter jag i hela kroppen av att höra dem skandera ”Sverige åt svenskarna!”

Om jag bortser från min ideologiska förvirring så måste jag även konstatera att SvP tvingar fram en diskussion om nationalism och etnofrågor inom SD.

En sak är säker: de mediala reaktionerna efter ”Svenskarnas” demonstration i Jönköping visar på en stor taktisk triumf för SvP och ett medialt avståndstagande från den antidemokratiska vänstern. Se t ex denna artikel från Jnytt eller sök på twitter: ”Svenskarnas parti”

Jag låter nedan tvitter representera dels vänsterns frustration, dels SvPs kampvilja:

Lyckad demonstration i Jönköping SvP

Vänsterextremister gick till våldsam attack mot partimöte, flera personer gripna Avpixlat

Stökigt första maj i Jönköping Fria Tider

Direkt från 1 maj i Jönköping Realisten

http://janmilld.wordpress.com/2013/05/04/akesson-aker-utfor/

Written by gotiskaklubben

2 maj, 2013 den 07:53

Publicerat i Gotiska Klubben

60 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. är inte denne SD-riksdagsman värd en röst 2014?

    gotis – som den sanne konstnär du är så kan du inte ta miste på äktheten i mathias karlssons engagemang och resonemang

    (sen detta med mellantinget – du kan väl rösta SD i riksdagsvalet och kanske EU-valet och sen ge SvP dina röster i kommunvalet och landstingsvalet – på så sätt så har du röstat 2 – 2 och inget parti har fått utslagsrösten och du kan med gott samvete hävda att du står ”nånstans mittemellan SvP och SD politiskt” och att allvaret i situationen tarvar ytterligare analys innan ett slutgiltigt avgörande kan komma från din sida)

    zeno

    3 maj, 2013 at 17:18

    • mattias karlsson

      jo, det går inte att ta miste på hans engagemang – t.ex. när han harklar ur sig epitet som ”neofascistisk”

      om det är ett så bra resonemang är en annan fråga

      och äktheten, en helt annan femma

      Jonny

      4 maj, 2013 at 14:41

    • Nej.

      Tussilago

      4 maj, 2013 at 21:34

  2. https://twitter.com/gotiskaklubben/status/330707596925345792

    ”Därefter har SDU anordnat egna manifestationer mot det svenskfientliga våldet, men det var inte heller bra. Paula Bieler, den av SD-ledningen stödda motkandidaten till Gustav Kasselstrand som ordförande, har anfört sådana manifestationer som problematiska.

    På Newsmill skriver samma Bieler något intressant, mot bakgrund av Åkessons uttalanden i Rosenbergintervjun:
    ”Svenskar är inte en ‘ras’ (människan har inga raser, biologiskt sätt) så argument om utseende går jag inte med på. Däremot definierar exempelvis wikipedia en nation som: ‘ett kollektiv av människor som förenas av gemensamma faktorer såsom språk, religion, etnicitet, historia, kultur, traditioner och sociala normer’. Här tar de visserligen upp etnicitet, men i takt med globalisering, adoptioner från alla världens hörn och liknande anser jag att denna del sakta börjar spela ut sin roll.”

    http://janmilld.wordpress.com/2013/05/04/akesson-aker-utfor/

    gotiskaklubben

    4 maj, 2013 at 17:37

    • Instämmer med Wikipedias beskrivning av en Nation.
      Varför vill Paula Bielers etniska grupp plundra och förstöra Sverige?

      Sofia

      4 maj, 2013 at 18:41

    • ”ett kollektiv av människor som förenas av gemensamma faktorer såsom språk, religion, etnicitet, historia, kultur, traditioner och sociala normer”

      Även om man låtsas att etnicitet inte finns eller inte är en relevant faktor så är svenskar fortfarande en nation enligt dessa kriterier. Palestinier däremot, för att återknyta till ett tidigare inlägg i tråden, förbryllar mig. Av alla de kritierier som listas där så har de möjligen EN egen unik faktor, nämligen sin historia. Om ens det. När det gäller allt de andra så har de inget som skiljer dem från alla andra araber i alla andra arabländer.

      Missförstå mig inte nu, jag skriver inte detta för att ifrågasätta palestinier eller kritisera dem, eller ta parti för Israel så dra inte in på det spåret. Jag tar upp detta för att ALLA är rörande överrens om att palestinier är ett folk, utom möjligen vissa judar. Annars är det tydligen en självklarhet i hela politiska spektrat från den yttersta högern, till den yttersta vänstern, i alla länder, att palestinier är ett folk. Alla från David Duke via Johan Norberg och Åsa Linderborg till Göran Greider och Jan Myrdal håller tydligen med om det.

      VARFÖR? HUR?

      Hur kan dessa vara ett folk när definitionen på deras folk är så vag att det enda de har gemensamt och unikt är möjligen sin historia, knappt det. Samtidigt säger man att andra folk inte finns? Svenskar t.ex. Vi har ett svenskt språk, svensk religion (flera stycken både gammal asatro och svensk kristendom som skiljer sig från många andras kristendom, t.o.m svensk islam och annat ovanligt är olik islam i andra länder), svensk etnicitet, svensk historia, svensk kultur, svenska traditioner och svenska sociala normer. På alla dessa punkter är en typisk riktig svensk unik. Det är inte en palestinier, om du jämför honom med alla andra araber. Samma språk, religion, kultur osv. osv. Trots det finns det ett palestinskt folk men inte ett svenskt? T.o.m förmenta svenska nationalister eller ”Sverige-vänner” sitter ofta och ifrågasätter om svenskar finns.

      Det får gärna finnas ett palestinskt folk, det bryr jag mig inte om. Min avsikt är inte att förneka dem det. Men om det finns ett palestinskt folk, då finns det verkligen ett svenskt folk. I alla fall om man följer Wikipedia-definitionen på en nation. Denna definition visar också tydligt på att många som idag uppehåller sig i Sverige INTE tillhör den svenska nationen, det svenska folket. De har medborgarskap men inte mer.

      dubium

      4 maj, 2013 at 19:30

      • Frågan om svenskarna är ett folk, två folk eller flera folk kan även vara på sin plats att diskutera. Här följer ett citat från Fredrik Lindströms bok ”Svitjods Undergång”, Bonniers 2006:

        ”…Sydväst (götarna) har alltid stått mot nordost (svearna). Denna motsättning kan vi fortfarande se många spår av, inte bara i de svenska dialekterna. När man gjort antropologiska försök att dela in den svenska folkstammen har man sett samma skiljelinje. Dessa diskuteras sällan idag, på grund av alla osunda rasbiologiska kopplingar. Synnerligen förståeligt…”

        ”…men det finns ändå ett vetenskapligt intresse i dem när det gäller historiska förhållanden. Undersökningarna pekar på att två olika folk en gång befolkat Mälardalen respektive Götalands slättbygder. Det finns också många exempel på hur Sydvästsverige ännu idag statistiskt skiljer sig från landets övriga nordöstra del.”

        ”Vi skulle med andra ord, även om vi inte visste någonting om vår äldre historia, faktiskt kunna gissa oss till att vårt land är skapat ur två olika folk och kulturområden. Mentalitetsskillnaden mellan t ex stockholmare och göteborgare är kanske inte bara modern jargong, utan kan delvis bottna i motsättningar vars rötter är äldre än städerna själva…”

        gotiskaklubben

        5 maj, 2013 at 07:10

        • här är du inne på något väsentligt gotis – om vi tar o jämför med hur det ser ut idag i vårt östra grannland finland

          finland var för inte såå länge sedan sverige även det – fram tills det förlorades till ryssen

          nu bor det en folkgrupp där som pratar ”yksi kaksi kolme” och en annan som pratar ”ett tu tre”

          den ena gruppen är ”finnar” – men vad för slag är den andra gruppen?????

          tror du att du kan hjälpa mig att reda ut denna gåta?

          zeno

          5 maj, 2013 at 07:59

          • Min poäng är att Sverige och svenskarna redan genom att förtränga sina olika beståndsdelar (folkstammar) urholkat sin styrka och kvalitet.

            gotiskaklubben

            5 maj, 2013 at 09:08

        • Det vore onekligen intressant att utreda det här. Själv anser jag mig höra till områdets urbefolkning, eftersom jag är mörkhårig och gråögd och det passar till stor del in på Färöarnas och Islands befolkningar.

          En fornnordiskt intresserad grupp jag är bekant med åkte till Färöarna och Island och gjorde samma uttalande som många andra, nämligen att befolkningen där skulle vara besläktad med irländska och skotska munkar som sökt sig dit. Jag rullade mig på golvet när jag hörde detta, inte fan är man släkt med några onanikonstnärer med långa skägg från Irland! Jag skall inte trötta Gotiska Klubbens förstånd med att försöka gissa varför…

          Men jag anser kort och gott att JAG tillhör urbefolkningen i Västra Götaland! Och med urbefolkning menare jag att jag tillhör den grupp som varit här längst och därför har mest rätt att vara stolt över att jag är ”got”!

          Min släkt har bott både här och där inom det ursprungliga gotiska området men med en manisk envishet alltid hållit sig kvar runt Kattegatt och ner i Nordtyskland längs den sk ”härvägen” ned till Oldenburg vid Zwischenahner Meer där gårdarna fortfarande har runor!

          Det vore kul om man kunde göra nån sorts enkelt och billigt gentest nånstans, men blotta frågan väcker förskräckelse. Jag har faktiskt frågat min läkare och funderat på var polisen gör sina test, men fått oerhört undvikande svar.

          Jag kan inte förstå varför det skulle vara knepigare att få gjort ett gentest på sig själv än det är att man gör faderskapstest, egentligen är det ju samma sak!

          Asgeir

          5 maj, 2013 at 08:47

          • PS: Thorleifur, mannen som seglade med sitt folk som den förste för att bosätta sig på Island, kom från Hisingen. (Västsverige var den gången Norges huvudland med Kongahälla som huvudstad. Snorre Sturlasson tillbringade mycket tid i Älvdalen vilket är Göta Älvs dalgång) DS

            Asgeir

            5 maj, 2013 at 08:51

            • Kan detta vara något för dig?
              http://wadbring.com/historia/index.html
              höger marginal: kartor
              Förekommande kartor:Äskekärrskeppet

              Sofia

              5 maj, 2013 at 10:20

              • Om länken ej fungerar:
                Sök på Bengans historiasidor.

                Sofia

                5 maj, 2013 at 10:24

                • Fantastiskt intressant! Nu har jag läsning flera dagar framöver, stor tack!

                  Asgeir

                  5 maj, 2013 at 11:40

          • Craig Venter undersökte islänningarnas DNA och fann att 30% stammade från Irland.
            Enligt skrivna isländska källor kom befolkningen på Västmannaöarna från Irland.

            Jern&Betong

            14 maj, 2013 at 10:31

        • Svenskarna är, som jag ser det, ett folk som skapats av föreningen av flera mindre folk eller stammar, t. ex. västgötar, östgötar, svear, gutar, smålänningar, och som även senare tagit upp vissa danskar och norrmän och inlemmat dem i sig. Det här är nog något som gäller för flertalet folk, tyskar och italienare är väl två tydliga exempel på folk som skapats genom föreningen av flera ”stammar”. Men även ifråga om t. ex. danskarna så går det nog att historiskt tala om flera folk eller stammar som blivit dagens danskar.

          Etnopluralist

          5 maj, 2013 at 12:57

    • Helt enligt mönstret. Jag förmodar att sionistjudinnan Paula Bieler inte anser att etnicitet spelat ut sin roll när det gäller Israel och judarna, utan enbart för alla andra….

      Sionisternas hyckleri i den etniska frågan visas här på ett strålande sätt av Dr David Duke, med citat hämtade direkt från hästens mun. Ta 15 minuter och se *hela* detta klipp om ni inte redan gjort det, mycket upplysande!

      ”How Zionists Divide and Conquer”:

      Tussilago

      4 maj, 2013 at 20:03

      • + att svenska skattebetalare bekostade starten av Paidea med 40 miljoner, sedan 50 miljoner från Riksbankens jubileumsfond.

        Sofia

        4 maj, 2013 at 21:33

  3. AFA tränade inför 1 maj för att störa SvP´s demo i Jönköpng:

    http://www.exponerat.info/unik-inblick-i-afas-terrortraning/

    Sofia

    5 maj, 2013 at 11:52


Kommentarer inaktiverade.