Gotiska Klubben

Alf Robertson: Mitt Land

Gotiska Klubben firar nationaldagen med att lyssna på Alf Robertson från 1981. Den vemodiga känslan av att detta är den sista hymnen till ett svenskt och icke-mångkulturellt Sverige. Tack för tipset, Salle! Lyssna förresten även på Ove Thörnsqvists Sverigebesöket, också från 1981. En hårdare ton, men samma känsla av att något gått sönder.

Written by gotiskaklubben

6 juni, 2013 den 08:24

Publicerat i Gotiska Klubben

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tack Goten för dina oförtöttliga inlägg! Ps varför är Solti en så bra tolkare av Wagner? Eller tycker du att Karajan är bättre?

    Johannes Divinius

    6 juni, 2013 at 22:30

  2. Alf Robertssons Sverige är numera historia pga Eva hamilton, Mats Svegfors, Reinfelt m.fl. Framtiden, ja faktiskt redan nutiden, går i blodets tecken och svenska folket kommer att få slåss mot semiter (islam och judendom)för sin överlevnad.

    Thomas Jackson

    6 juni, 2013 at 23:22

  3. I framtiden skulle jag vilja ha en egen tidning – där jag skulle skriva om precis vad jag ville. Minst ett nummer skulle vara dedikerat till fransk heavy metal. Ett nummer skulle nog få gå till Holländsk metal, för det är nästan lika bra som fransk. Ett klassiskt gäng ifrån Holland är Picture som bildades 1979. Mellan 1981-1983 spottade de ur sig fyra fullängdare och sedan dess har de släppt en hel del mer, även om jag inte ens har lyssnat på hälften. Plattan som kom 83 heter i alla fall Eternal Dark. Den är hur bra som helst, inte minst titelspåret. När jag har min egna tidning ska jag skicka med blandband till varje nummer, Eternal Dark ska vara på det Nederländska bandet, sisådär tre gånger. Inte för att det nödvändigtvis finns allt för många dåliga låtar ifrån Pictures tidiga period, men den där alltså. Oj oj oj.

    Nola Lynn

    7 juni, 2013 at 15:12


Kommentarer inaktiverade.