Gotiska Klubben

Craig Bodeker: A Conversation about Race (Swedish subtitles)

Written by gotiskaklubben

24 juni, 2013 den 09:58

Publicerat i Gotiska Klubben

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. I Sverige finns extrema rasister som till exempel påstår att asiater är särskilt bra på pingis och matte. Jag var själv drabbad av sådan hemsk rasism när jag var i Australien på åttiotalet, då fortfarande Sverige var en stor tennisnation. Vilt främmande människor kom fram till mig och menade att jag borde vara bra på tennis bara för att jag var Svensk. Det var fruktansvärt och enda sedan den dagen har blivit medveten om att rasismen finns i varje buske, varje myrstack, varje lekskola och korvkiosk.

    Markus Andersson

    24 juni, 2013 at 16:36

    • strindberg var sin vana ovanligt framsynt då han yttrade de bevingade orden – ”det är synd om människorna som utsätts för så mycket rasism”

      zeno

      24 juni, 2013 at 17:00


Kommentarer inaktiverade.