Gotiska Klubben

Peter Wolodarski: jag är etnisk liberal = jag är judisk liberal, mer värd än er andra!

etnisk liberal

DN-SKANDALEN Dagens Nyheter tappade sin trovärdighet redan när Fria Tider avslöjade att Henrik Arnstad ljög om sin utbildning. Eftersom varken DN eller någon annan svensk tidning kommenterade avslöjandet får man anse att DN och Bonniers äger debatten i etablerad media.

Och igår var det alltså dags för ett av Dagens Nyheters största nederlag i modern tid. En norsk liberal politiker, Kristin Clemet,  angrep Dagens Nyheter för censur och odemokratiska metoder:

”I Norge har vi pressetiska regler som innebär att den som kritiseras har rätt att få ett genmäle publicerat.
Men det har alltså inte varit möjligt i DN” ref: Kristin Clemet  Fria Tider, Aftenposten

Som vanligt teg svensk media till DNs fördel. Efter att Goten (?) twittrat Clemets artikel till Carl Bildt

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/402376018792423424

så skrev Carl Bildt som följer, vilket måste ses som en markering från den svenske utrikesministerns sida:

Vi har dock fått ett svar på vad Peter Wolodarski egentligen menade när han twittrade: ”Jag är etnisk liberal”.  Det betyder förmodligen: Jag är judisk liberal och det är mer värt än att vara norsk eller svensk liberal.

När DNs kultuchef kallar händelsen för en norsk-svensk konflikt så inser man att DN-folket vill slå split mellan de nordiska folken och länderna:

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/402695034597695488

Written by gotiskaklubben

19 november, 2013 den 08:42

Publicerat i Gotiska Klubben

15 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rasputin var en god människa som botade sjuka och försökte hindra Första Världskriget

    Asgeir

    19 november, 2013 at 09:19

    • Ja vars,men han hade sina sidor. I alla händelser var det väldigt svårt att få död på honom. Den bisexuelle furst Jusopov och hans vänner försökte med än det enda än det andra innan de lyckades.

      senex

      19 november, 2013 at 11:40

  2. Goten – det Wolodarski säger är ju att hans etnicitet är liberalismen. Och detta finns det väl ingen anledning att betvivla. Folkpartiet har väl konsekvent propagerat för att bomba allt, som inte faller dem i smaken. Såvitt jag kan erinra mig från Vietnam till Syrien. Att de sedan mest skapar ”collateral damage” verkar ju inte bekomma en folkpartist – denna biverkan förefaller snarare vara folkpartistens livsluft. När den bombade civilisten vänder sig mot bombfällaren, så kan folkpartisten höja ett mästrande finger och varna för antidemokratiska krafter. För bombfällaren vill ju så väl.

    observator

    19 november, 2013 at 09:42

    • Vad Wolodarski säger kan vi läsa, vad han menar vet bara han själv, men vi kan spekulera. Tycker det mkt väl kan röra sig om en freudiansk felsägning, typ: jag är en etnoliberal, typ en judisk etnoliberal.

      gotiskaklubben

      19 november, 2013 at 10:07

      • Goten! Wolodarski säger ju att han är en etnisk liberal i analogi med att jag t. ex. skulle säga att jag är etnisk svensk. Detta uppfattar jag inte vara detsamma som att vara etnoliberal. Att vara etnoliberal är väl att inte ha några speciella preferenser i något hänseende vad avser etnicitet, men det betyder väl inte i sig att en etnoliberal person inte själv tillhör en etnicitet . Så om du har rätt i att Wolodarski egentligen menar att han är en judisk etnoliberal, så är inte liberalismen hans etnicitet. Sen kan man ju fråga sig om det finns en etnicitet, som heter liberalism. Men det får man väl fråga en etnolog av facket. Wolodarski har kanske sin information från Arnstad.

        observator

        19 november, 2013 at 11:54

        • Jag tror nog också att Wolodarski vill att vi ska tro det du säger. Men eftersom Woldarskis preferenser i stort sätt alltid är judiska/israeliska/sionistiska så förbehåller jag mig rätten att behålla min möjligtvis litet udda tolkning av hans tweet. 🙂

          När det gäller slödder som Arnstad tror jag snarare att Wolodarski plockat honom än tvärtom. Gissar att Zaremba kommer tona ned sitt Sverigehat eftersom iraniern på Aftonbladet, Uzz Njudden och liknande typer sköter det så fint för närvarande.

          gotiskaklubben

          19 november, 2013 at 16:24

  3. gotis – har du missat vad sociala medier skrivit om doris Lessing på senaste?

    hon framhåller att falsifieringen av språket ingår i marxisternas strategi – ”och ert tal skall vara så att ett ja är ett ja och ett nej är ett nej”

    ”go figure!”

    zeno

    19 november, 2013 at 17:10

    • Jo, jag har läst det och det stärker min tro att Wolodarski vill häxa litet. Han vet att ingen i Sveriges offentlighet ens skulle antyda att hans preferenser är allt annat än svenska. Min tolkning är fortfarande att han vill smyga in att hans etnicitet är liberal.

      gotiskaklubben

      19 november, 2013 at 17:46

      • ”så om jag skulle åka tunnelbana i tokyo – skulle det innebära att jag då är japan?”

        zeno

        19 november, 2013 at 17:51

        • Haha, den var snygg av Åkesson! 🙂

          gotiskaklubben

          19 november, 2013 at 18:23

  4. vad är en etnisk liberal? han säger ju att han är en.finns ju ingen etnicitet som heter liberal så vad fan han menar vet jag inte riktigt. förövrigt så finns det några som tjafsar om etnicitet så mycket som så kallade liberaler? jävla patrask vilket som, kommunister respekterar jag i alla fall för de står för sina åsikter vilket inte dessa liberala spratteldockor gör.

    robban

    19 november, 2013 at 18:53

  5. Gotens tolkning ligger väl närmast: Wolodarski är politiskt liberal men med etnisk färgning.
    Det betyder att han skiljer sig från andra liberaler ifråga om djupare värden, eftersom de flesta liberaler är nihilister. I den bemärkelsen står han närmare nationalkonservatismen eftersom han är beredd att försvara sitt folk, sin etnicitet. Så man kan säga att Wolodarski främst är jude, polsk centraleuropé med svenskt medborgarskap och en person som tror på individuell frihet och marknadsekonomi.

    Förortskärring

    19 november, 2013 at 20:01

  6. Wolodarski menade med det där att han är liberal när det gäller hur man skall tolka och beskriva etniciteter. Till exempel vilken etnicitet man tillhör. Vilket också ju är sant för sådana som honom.

    Enligt honom finns inte svenskar alls ibland, och ibland kan vem som helst vara svensk. Hit och dit. En mycket liberal tolkning av den svenska etniciteten. På samma sätt är han väldigt liberal med när han anser sig vara ”vi” med oss svenskar, och när han inte är det. Däremot är hans andra etnicitet mindre liberal, den är han bara liberal med när han väljer att nämna den (aldrig) men han är inte liberal med dess existens eller form.

    dubium

    19 november, 2013 at 21:54

    • Riktiga etnicitet skulle jag skrivit. Inte andra etnicitet. Man kan ju bara ha en. Andra medborgarskapet är det väl snarare.

      dubium

      19 november, 2013 at 22:35


Kommentarer inaktiverade.