Gotiska Klubben

Fan så begåvat: ”Nordisk Ungdom ringer Tårtkvinnan… eller?”

Tycker du jag är snäll!
Sluta jiddra för fan.
Tycker du jag är snäll!
TYCKER DU ATT JAG ÄR SNÄLL!
Svara på Frågan!
Tycker du jag är SNÄLL!!!

Busringarna på Eurocop ska ha en stor eloge för detta samtal med Tårtkvinnan, Irene Matkowitzc. Vilket jävla spöke!🙂

Written by gotiskaklubben

4 december, 2013 den 21:57

Publicerat i Gotiska Klubben

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Helt sanslöst🙂 Det ska bli intressant att se hur mycket spridning den får. Och tårtkvinnans hjältinneaura, i den mån den fanns hos en del, har nog fått sig en törn … Jag undrar hur detta skall kunna undgå PK-media. Jag menar hur fan ska de hantera det hela om nu detta sprids i 6-siffriga tal.

    lasse wilhelmson

    4 december, 2013 at 22:35

    • Fantastiskt bra.🙂 Den unge lugne mannen vs det gamla nedknarkade kriminella spöket.

      Här är mer:

      gotiskaklubben

      5 december, 2013 at 05:00

    • Endast 1750 beök än så länge på You Tube. Spännande, undrar vad det är som avgör om det spinner iväg ordentligt, eller ej?

      lasse wilhelmson

      5 december, 2013 at 15:48

  2. Är det bara jag som noterat att PK-media har förändrats under det senaste året, dvs efter ”näthatsdebatten”? Man plockar in lite av samma material som finns bland ”hatarna”, men även artiklar som går lite på tvärs. Man kan tolka detta på lite olika sätt. Själv tror jag att det handlar om att a) behålla läsare och att b) kontrollera diskussionen, genom att låta den ske inom ramen för kultur- och journalistnomenklaturan.

    Spelar kanske mindre roll vilka orsakerna är. Det intressanta är ju i stället att kampen om människors tänkande verkar ha nått en ny nivå, dvs en slags anpassning av nämnda nomenklatura till verkligheten utanför. En insikt om att de var på väg in i en återvändsgränd?

    Det är i detta perspektiv som sanningen om Tårtkvinnan blir intressant.

    lasse wilhelmson

    5 december, 2013 at 16:41

    • Helt sant. Media har insett att de har en oerhörd konkurrens att möta. Ingen på Twitter bryr sig om om SVT springer i luften eller om DN sparkar alla sina journalister och begår kollektivt självmord. De är ändå bara byar i sammanhanget.

      Själv läser jag sällan MSM. Ger inget. Idag har jag dock läst flera som skrivit om NSA-filerna och det är bara tröttsamt att se hur fega och menlösa de är.

      Till och med humorn är bättre på Nätet. Småborgeliga Sverigedemokrater anser att det var dumt (kontraproduktivt som det kallas) av Nordisk Ungdom att tårta Tårthäxan, men jag och 170000 tycker det var roligt. Marknaden bestämmer.

      Det är dags för dej Lasse, att lära dig Twitter nu. Gissar du kommer älska det.

      gotiskaklubben

      5 december, 2013 at 16:50

      • Jo, har en annan kompis som tjatat på mig, men jag gillar bättre att skriva någotsånär färdiga tankar. Du funkar kanske bäst som ”Hunter” och jag som ”Farmer”🙂

        Men jag gillar verkligen den gycklarroll som Nordisk Ungdom har tagit på sig. I den ingår ju alltid ett visst mått av ideologisk otrohet. Jag kommer att tänka på Blå Tåget under 68-rörelsen, som alla PK-marxister fnös åt. Gillade dem med, då, men det höll man tyst om.

        Staten och kapitalet: http://www.youtube.com/watch?v=rVc1xbTT4J8

        lasse wilhelmson

        5 december, 2013 at 18:42

        • Trött på Hunterrollen. Vill bli mer skapande. Vi får se. Hm…

          Bra jämförelse. Håller med om Nordisk Ungdom. Dom är fantastiska. Det spritter i mej. Ska be att få bli hedersmedlem hos Nordisk Ungdom!🙂

          Gillar Blå Tåget, men älskar ännu mer Gunder Hägg. Tigerkaka och Glassfabriken. Bara så jävla bäst.

          gotiskaklubben

          5 december, 2013 at 19:08

          • Jo, kommer ihåg han som sjunger med sin spruckna falska numinenröst. Det är obetalbart, totalt respektlöst och lite lagom anarkistiskt och ”folkfientligt” – då. Folket fick ju aldrig ha fel och att sjunga att det tjänade kapitalet var en dödssynd🙂

            Gunder Hägg hette de först, men vad jag minns så blev de tvungna att ändra namn till Blå Tåget av upphovsrättsliga skäl (?). Bara namnen säger ju allt.

            När skall dagens ungdom lära sig att knyta an till detta Svenska kulturarv, utifrån dagens situation? Och inte minst Hasse och Tage med flera. Det är svårt för oss silverryggar att förklara för dem som inte var med. Ett litet försök gjorde jag i denna artikel för en del år sen.

            http://lassewilhelmson.wordpress.com/2010/08/13/vi-som-visste-allt-en-betraktelse-over-en-bok-om-68-rorelsen/

            lasse wilhelmson

            5 december, 2013 at 21:02

            • Vi får tar en 60-tals kväll nån gång.🙂

              gotiskaklubben

              6 december, 2013 at 09:34


Kommentarer inaktiverade.