Gotiska Klubben

THE PERVERT IS BACK!

Jaha. Då har Twitter kopplat på Goten igen efter en veckas avstängning. Samtidigt tog de bort alla mina 600 följare och alla 800 som jag själv följde. 😦 Men vad som är kul, Twitter har upphävt alla blockeringar av Gotiska Klubben. Så nu kan jag följa och tweeta vem jag vill. Som att få sin ungdom tillbaka! 🙂

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/411065217657753600

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/411077070135889920

Written by gotiskaklubben

12 december, 2013 den 10:51

Publicerat i Gotiska Klubben

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Con-gratulerar. Go get ’em, tiger!

    svensson

    12 december, 2013 at 11:39

    • Tack! Gissar jag snart blir utkastad igen. 🙂 Fast då ska jag undersöka hur Twittersystem kan appliceras på andra plattformar. Tex på Flashback och WordPress.

      gotiskaklubben

      12 december, 2013 at 11:59

  2. Hur funkar det? Blir man bara fockad. Säger dom något? Och får man ett meddelande att man är grön igen sen? Eller kopplar dom bara på. Får man ett mejl? Eller kommer det en brevduva? 😛

    Helena Palena

    12 december, 2013 at 14:18

    • Man får ett meddelande på twitter att man är ”currently suspended”. Inget mer. Man kan söka med inte skriva och ens flöde är avstannat.
      Där finns en länk man kan skriva nåt, om man nu vet vad man gjort. Vilket jag inte gjorde.

      Igår, sex dagar senare, fick jag ett mejl som jag förmodar betydde att jag snart skulle vara påkopplad igen.
      Och idag blev jag det. Fast då hade de tagit bort alla mina följare + alla jag själv följer.

      Ungefär som Processen av Kafka alltså, fast mer modernt. 🙂

      gotiskaklubben

      12 december, 2013 at 14:32

      • Det märkliga ändå är att du blev påkopplad igen. Vilket löjligt straff! Vad har du egentligen gjort kan man undra? Pain in the ass på vem eller vad? Å andra sidan kan man faktiskt klara sig utan twitter. Egentligen löjligt när man börjar tänka på det hela. Pip, pip och så svarar någon. Men nyheterna färdas snabbt i flödet. Man kan ligga steget före AB och Expr om man vill. Nätet är ett snabbt medium. Jävligt bra!

        Helena Palena

        12 december, 2013 at 14:50

  3. Ska tydligen vara nån förändring av blockningsfunktionen på Twitter, den ska i princip vara borttagen. Verkar högst underligt. http://ingenkommentar.mabande.se/2013/twitter-slopar-i-princip-blockfunktionen/

    kaisa

    13 december, 2013 at 00:37

    • Så här var det visst – de ser inte dina @mentions om du är blockad, men du kan läsa, följa och skicka.

      If you block another user, you will no longer see:

      – The user in your follower list
      – Any updates from that user in your Home timeline, including any of their Tweets that were retweeted by accounts you follow
      – Their @replies or mentions in your Connect tab
      – Any interactions with that user’s Tweets or account (i.e., favorites, follows or Retweets) in your Interactions or Activity tabs
      http://thenextweb.com/#!pNdk0

      kaisa

      13 december, 2013 at 00:55

    • Kanoninfo, Kaisa! 🙂 Vad spännande. Låter dessutom vettigt. Detta metodiska blockande och lurande blokande att RTa och för sedan få dem avstängda förstör ju Twitters idé om ett öppet samtal.

      gotiskaklubben

      13 december, 2013 at 07:26

  4. Grejen är att dom här nätverken går att sälja in annonser på. Jag har följt exempelvis ”Schakalnytt” i ett land jag ofta besöker, och där har vad som egentligen bara var en blogg numera ersatt kvällstidningarna.

    Men säg den glädje som varar för evigt, killen som drog igång det hela, din motsvarighet alltså, försvann plötsligt väldigt väl timat strax innan en händelse som tog medias hela uppmärksamhet i flera veckor.

    Förmodligen är han strypt och nedgrävd, han var för jävlig i politikernas ögon.

    Mycket bilder av ministerfruar på vift i utan trosor och såna godbitar.

    Nåväl, kort och gott, går det här bra får du nog förr eller senare ett jobberbjudande från Bonniers…

    (säg inte nej då)

    Asgeir

    13 december, 2013 at 08:48

    • Sannolikt: Goten ska dö fattig, strypt eller ostrypt. 🙂

      gotiskaklubben

      13 december, 2013 at 09:10


Kommentarer inaktiverade.