Gotiska Klubben

Nymfomanen Zandra Thuvesson vill se Lars von Trier död

TWITTER En gräl, ett kontroversiellt uttalande av en kändis, en politiker eller myndighetsperson på Twitter som sedan refereras på t ex Fria Tider, Facebook eller Flashback är idag lika stor nyhet som en gång tidningarnas löpsedlar. Så är läget.

Johan Lundberg zandraDenna gång handlar det om Zandra Thuvesson, ”kulturpolitisk projektledare” (sic!) på  Svenska Författarförbundet, som igår kväll ville döda den danske filmskaparen Lars von Trier efter att ha sett hans  senaste film Nymphomania. Thuvesson fick dock en snabb replik av författaren Johan Lundberg, vilket han ska ha stor heder av. De flesta inom den mediala Eliten i Stockholm ignorerar nämligen allt sånt som har med rättvisa att göra, de håller sig hellre undan än fördömer när någon ur makteliten missbrukar sin ställning. Detta vet de flesta som skrivit på denna blogg och som själva har drabbats av mediedrev utan möjlighet att försvara sig. Markus. Lennart. Lasse. Thomas. Jonas. Dan.

Vad handlar detta egentligen om? Om Lars von Triers film är lysande , pervers eller usel. Nej, nej nej nej nej. Vi vet vad det handlar om. Och vi kan på goda grunder antaga att von Trier har en sådan ställning att han enbart småler över det inträffade, ja om han ens tagit del av denna nyhet. Att Lars von Trier avskyr kultureliten i 08 är känt sedan länge. Kanske småler han över det faktum att hans film lyckades provocera ännu en Stockholms-häxa till den grad att hon skämde ut sig på Twitter.

Så vad handlar detta om, ja egentligen…egentligen? Det handlar om att en labil kvinna i maktposition, kanske förvriden av narkotika, alkohol eller psykiska defekter, kan avrätta en konstnär i media utan att det får några som helst konsekvenser. Nu gav denna kvinna sig på en berömdhet, men det hade lika gärna kunnat vara någon stackare vem som helst som fått sitt liv förstört.

Hade Zandra Thuvedsson varit konstnär eller ens förstått vad konst handlar om så hade hon avrättat Lars von Trier med hjälp av en brutal analys om hans film. Eller en egen film. Men detta förmår hon inte. Hon saknar förutsättningar. Hon har förmodligen varken hjärna eller hjärna. Allt hon har är spontan hysteri som hon överhuvudtaget inte klarar av att ta ansvar för:
zanda thuvesson

Försök till bildanalys: Vi befinner oss i en lya på Södermalm i Stockholm med den gamla bulliga radiatorn, värmeelementet, i bakgrunden. Längst upp till höger på den utstickande förnsterkarmen av svart marmor (50-tal?) ligger några böcker. Dom signalerar det böcker ska signalera. En ljusstake står där som inte är tänd. Hade den varit det så hade detta handlat om en flicka i tidiga tonåren.

Ansiktet då? En skör och känslig och kanske omogen kvinna som verkar ha psykiska problem. Hon ser bitter ut, anorektisk, vill signalera utsatthet. Jag slår på stort och gissar rakt av att hon är nymfoman. Hon kan inte hantera sin situation. Hon är inte längre ung. Och hon vill ha kuk. Kuk. Kuk. Kuk. Kuk i alla hål. Och samtidigt hatar hon män. Speciellt de från sin egen kultur eller ras. Hon vill helst ha svart kuk. Negerkuk. Raskuk. Affrokuk. Gärna i alla hål. Litet misshandel kan även pigga upp stämningen i hennes döda hjärta. Kuk. Detta handlar bara om kuk.

Och så en dag får hon se sig själv på bio. Ja, hon ser sig själv spela huvudrollen i en film. Hon grips av panik och upplever hur en dansk filmare som hon möter på en krog sliter tag i hennes hår, kastar henne i väggen så att näsan blöder. Sedan tar han fram sin vårtiga ludna varulvshand och sliter av henne trosorna. Han knullar henne hårt och skoningslöst, utan att ens be om lov. Han knullar henne som en hammare slår in en spik. Han knullar henne i alla hål. Hon gråter, skälver, lider, men känner ändå att hon lever. Och när hon tagit sig ur hans grepp, flyr hon iväg en taxi och skriver på Twitter: – Jag vill döda honom. Döda. Döda. Döda.

Dagen efter förstår hon att allt detta bara vara en dröm, en akut haschpsykos, följt av ett utbrott på Twitter som inte ens gjorde henne berömd i kvällspressen utan som bara kommenterades på en ”rasistisk” nyhetssida och nån obskyr fascistblogg.

zandra thuvesson twitter bild

Written by gotiskaklubben

26 januari, 2014 den 11:43

Publicerat i Gotiska Klubben

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. På foto här ser hon riktigt knullbar ut. Undrar just om hon får tillräckligt med kuk? Någon måste veta?
    Svart sådan gör anrättningen lite extra kryddad.

    Stig Palm

    26 januari, 2014 at 11:53

  2. Sofia

    26 januari, 2014 at 14:10

  3. Lars Trier trodde han hadde en jødisk far, men moren hans trodde på avl, og fikk en unge med en fra den veldig kunstneriske Hardtmann-familien.

    Dette er en av de.
    http://no.wikipedia.org/wiki/J.P.E._Hartmann

    Uten å vite sikkert, så ser Hardtmann-familien ut til å ha vært opptatt av tysk og nordisk kultur. Lars von Trier hadde på en måte derfor rett, når han sa han var nazist, uten at noen ser ut til å ha vært opptatt av hva han egentlig mente.

    Dette vet jeg heller ikke, men hvis du vokser opp med sosialistiske foreldre og tror du er halvt jøde, hvorpå du finner ut i voksen alder at du egentlig er en Hardtmann, så ville du lese om familien din, og derved gjenoppdage store deler den nyere danske kulturhistorien.

    Oppdaget von Trier at denne borgelige nasjonalistiske kulturen egentlig var langt mer human enn dagens kulturmarxistiske idiotsamfunn?

    Ser man på von Triers filmer under ett i Holberg og HC Andersenstil, så vil det bli mer og mer tydelig at han egentlig har drevet ap med de kulturradikale hele tiden.

    I Erasmus Montanus var det latin som gjorde de som hadde studert til idioter, og hva annet er dagens universiteter enn steder unge mennesker som reiser til for å bli idioter, da hva de lærer er at det er viktig å tilfredstille sine lyster hele tiden, da alt annet i samfunnet bare er rester av borgelig undertrykking.

    Med keiserens nye klær i tankene, så er det nettopp fordi noe ikke er sant, at det må gjentas i det uendelige. Det er når man oppfører seg inhumant, at man må snakke om humanisme kontinuerlig, og det er når det er helt åpenbart at vi ikke er like, at man må gjøre likhet til en religion.

    En annen grunn til at jeg tror HC Andersen valgte klær som tema, er at mange konger og prominente menn, ser ut til å ha på seg dameklær på malerier. Om dette skyldes at historiske malerier av prominente damer er blitt malt over med skjegg og bart, eller at noen skreddere fikk innbildt de adlige om at det var tøft å gå slik, så har de uansett på seg dameklær.

    Volksverhetzer

    26 januari, 2014 at 17:25

    • Tack för ett spännande och kunnigt inlägg.🙂 Jag har alltid gillat människan Lars von Trier. Samtidigt har jag inte varit så förtjust i hans filmer. Jag är nog inte så mkt för den mörka Strindberg-Norén-traditionen.

      Är det inte författaren Stig Larsson som är till höger i grönt 00:51

      gotiskaklubben

      26 januari, 2014 at 18:19

      • ”Lars Trier ble født i København, og navnet Trier har opprinnelig tysk opprinnelse (Trier er en by i Tyskland). Moren hans Inger Trier (1915–1989), regnet seg selv som kommunist, mens faren Ulf Trier (1907–1978) var sosialdemokrat. Begge foreldrene var aktive nudister og tilhengere av fri oppdragelse. På morens dødsleie i 1989, elleve år etter farens død, fikk Lars Trier vite at Ulf Trier ikke var hans biologiske far, men at morens tidligere arbeidsgiver Fritz Michael Hartmann var hans biologiske far.”

        http://no.wikipedia.org/wiki/Lars_von_Trier
        http://da.wikipedia.org/wiki/J.P.E._Hartmann#H.C3.A6der

        Jeg har lurt på hvorfor venstresiden har likt von Trier? Det første jeg så av von Trier var ”Riket”, og den var ikke spesielt politisk korrekt, men viste at han var veldig klar over hvordan man kan spille på myter og stereotyper, for å lage veldig god underholdning. Ved men etter det har han vel aldri laget filmer om annet enn radikale idioter, hvor idealismen deres ender i tragedie på et hvis?

        Når jeg ser klippet ditt, så er svaret sikkert at de likte ham fra hans kulturradikale dager, fra den tiden han og alle andre trodde han var en halt jøde og kommunist avkom.

        Det var først i 1989 at Lars Trier oppdaget at han egentlig var nazist, og det tok vel noen år med å sette seg inn i hva hans slektninger hadde gjort og hvilken tid de levde, før han forsto hvor primitivt kulturmarxisme er som narrativ å lage film og kunst innenfor.

        Alle disse begrensningene gjør det kulturmarxistiske narrativet pålegger de som lager film i dag, gjør det i praksis umulig å lage film om annet enn små hverdagsannheter eller kulturmarxistisk dritt,

        Ikke får det være sant og viktig. Ikke får det være estetisk vakkert. Ikke får du lov å bare ha hvite skuespillere, hvis du ikke viser dem som stygge inni. Ikke får du lage klassiske helte og heltinne historier, uten å måtte bytte om på kjønnsrollemønster. For å ikke være rasist, må man tilsette ikkehvite skuespillere, selv om dette forstyrrer historien på alle måter, da ikkehvite da MÅ presenteres på en positiv måte.

        Jeg kan godt forstå både strategiens hans, og de venstreradikales, progressives sinne, etterhvert som det blir tydelig at von Trier har klart å lage kunstverk som viser hvilken dum saueflokk dagens smaksdommerne i virkeligheten er. Det er nesten Orwell’ske proposjoner over hvor gode de er til å ikke legge merke til ting, hvis ingen andre tør å legge merke til det offentlig.

        Etter at han forsto at han var ”Den grimme elling” på ”Andersensk”, er vel ikke merkelig at det har det vært keiserens nye klær for alle penga. En kritikk av borgerskapet så dyp og symbolsk, at ingen kulturradikale torte å si at han driver ap med dem, av frykt for vise at de ikke forsto. At de progressive falt for den, er vel også å forvente, siden ”keiserens nye klær” er sann, i den betydningen at folk tror på det de blir fortalt, uansett hvor absurd det enn måtte være, bare det gjentas nok, og de aldri får høre motsatt.

        ****

        De som er interessert i Gotisk historie, tror jeg vil like dette kapittelet av Holberg, selv om det ikke har noe von Trier å gjøre.
        http://holbergsskrifter.no/xtf-public/view?docId=Staat/Staat.page&toc.depth=1&brand=&chunk.id=chap5

        Volksverhetzer

        27 januari, 2014 at 01:00

        • Hela detta tal av von Trier borde transkriberas. Vad som är intressant är att provokatören Trier vet exakt vilka ömma punkter han ska trycka på och han trycker utan att tveka. Jag menar inte bara offentlighetens ömma punkter utan sina egna. Klart von Trier är en äkta konstnär!

          http://www.theguardian.com/film/video/2011/may/19/lars-von-trier-nazi-cannes?intcmp=239

          gotiskaklubben

          27 januari, 2014 at 11:19

          • Jeg hadde ikke sett hele klippet før, så takk for den. Det er virkelig morsomt hvordan han egentlig ikke svarer på spøsrmålet, akkurat som dette var planlagt, og han ventet på et spørsmål hvor han kunne veve det inn.

            Disse skuespillerne som sitter der er sikkert hyggelige vanlige A4-mennesker under den glamorøse overflaten. Det virker som de liker Trier, og forstår at budskapet hans er viktig, selv om de ikke faktisk forstår budskapet i filmen, om at deres forfinede, følsomme hvite verden, er i ferd med å knuses av en sort planet, og at den hvite kultureliten bare er å stand til å trekke seg tilbake, for å melankolsk observere sin egen undegang.

            Det er kanskje umulig for de som er for globalisering og alle gode ting, og mot krig og rasisme, å forstå hva en sort planet som knuser en hvit vakker verden er ment å symbolisere?
            ”Hadde det vært så enkelt, hadde jo de som vet bedre og forstår mer, sagt i fra” tenker alle, og selv når Trier sier han egentlig er nazist, nekter de å forstå, men fortsetter å tro dette handler om en planet i verdenrommet som skal treffe jorda, og at det er tilfeldig at de er hvite og vakre, og at planeten er sort.

            Volksverhetzer

            27 januari, 2014 at 15:32

        • The Einstein Couple’s Philip Lipski told the conference: ”[Lars] has always done his own campaigns before, he always knew exactly what he was doing … But this time he told us he’s not going to say a word. He said he wanted a campaign that can speak for the movie so he can keep his mouth shut, so he can keep his promise not to speak to the press.”

          http://www.theguardian.com/film/2014/jan/27/nymphomaniac-posters-orgasm-hitler-cannes?CMP=twt_fd

          gotiskaklubben

          27 januari, 2014 at 12:08

  4. Det hatas så mycket och folkgrupp mot folkgrupp är en riktig favorit. I den splittrade Europa går vi mot en dyster tid till mötes. ”Libanisering” av kontinenten är ett faktum där enklaver av invandrande folkgrupper har skapat mikrostater men i motsats till ett klansamhället som man ser just i Libanon är vi utlämnade till var och en. I Libanon finns Hezbollah. Vi har bara en fientlig myndighetsapparat.

    sync99

    27 januari, 2014 at 13:07

  5. hehe skysst sågning av henne🙂 är ju själv inte så mycket för att göra analyser av folk men när det kommer till diverse kultur-förståsigpåare så saknas ju en distans till vekligheten. är väl därför de hela tiden gör tavlor på twitter då de tror att hela världen har samma åsikter som hon och hennes polare på latte-kvarten har.

    robban

    31 januari, 2014 at 17:47


Kommentarer inaktiverade.