Gotiska Klubben

Yale New Haven Hospital – ett amerikanskt Säter? #woodyallen

PEDOFILI Minns ni psykoanalytikern Margit Norell som via ”bortträngda minnen” manipulerade Säters mentalsjukhus och utredningen runt Thomas Quick. Nu berättar Huffington Post om Yale New Haven Hospitals tvivelaktiga vittnesmål  i familjetvisten från 1993 mellan Woody Allen och Mia Farrow:

 ”Det finns inga trovärdiga bevis för att stödja Mr Allens påstående att Ms Farrow coachade Dylan ” 

”The Huffington Post har fått 1993 års domstolsbeslut Woody Allen vårdnaden om sina tre barn med Mia Farrow förneka. Domen , som har refereras ofta men har ännu inte dykt upp allt på nätet , belyser flera frågor kring Dylan Farrow påståenden som Allen ofredade henne när hon var sju år gammal. Även om det inte avgöra om Allen anta Farrow , avgörandet av justitie Elliott Wilk målar ett särskilt graverande skildring av Allen fadern, som beskriver honom som ” självupptagen, opålitlig och okänslig, ”och undergräver de påståenden som Farrow var ” hjärntvättade ” av hennes mamma in uppfinna historien om hennes sexuellt ofredande .

Wilks dom ifrågasätter också trovärdigheten för mycket citerade Yale New Haven Hospital studie, släpptes idag av Radar Online, som drog slutsatsen att Allen inte antasta Farrow och föreslog att Farrow antingen tränas av sin mamma eller bara ett sårbart barn som fabricerade hennes påståenden . Specifikt Wilk skriver:  ” Det finns inga trovärdiga bevis för att stödja Mr Allen påstående att Ms Farrow coachade Dylan . ”

Written by gotiskaklubben

8 februari, 2014 den 10:25

Publicerat i Gotiska Klubben

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag vet i fan Goten, svårt att få grepp om detta. Det förekommer ju att män blir oskyldigt anklagade för allt möjligt skit av hispiga kvinnor som känner sig kränkta och hit och dit.

    Samtidigt, det är något som är skumt med den bleksiktige Allen. Jag har nog aldrig sett en hel film av denne neurotiske jude, gillade honom inte ens innan jag blev antisemit🙂 Och en sak är då säker i min lilla värld; gifter man sig med sin adoptivdotter då är man inte riktigt riktig i huvudet!

    Min slutsats: Allen är skyldig.

    Christian Heidegger (@DIF117)

    8 februari, 2014 at 10:38

    • Ska kolla igen på ”Manhattan” av Woody Allen innan jag yttrar mig om honom som konstnär. Vill minnas att jag först gillade honom men sedan alltmer betraktade honom som en störd och tröttsam narcissist. Allen hela tiden Allen. Litet som Jonas Gardell.

      När det gäller Farrow vs Allen så tror jag också på goda grunder att Woody Allen är skyldig. Tror alltså. Följ Nicholas Kristof på Twitter så får du bra uppföljning av ärendet.

      Här dementerar Dylan Farrow Woody Allens anklagelse att Mia Farrow planterat minnen i Dylan.
      http://www.hollywoodreporter.com/news/dylan-farrow-responds-woody-allen-678552

      Gissar på ett drama mellan Dylan och Allen. Hade jag varit TV-producent hade jag bjudit in bägge två till studion.

      gotiskaklubben

      8 februari, 2014 at 10:49


Kommentarer inaktiverade.