Gotiska Klubben

Kärret av Markus Andersson

Hittar en ny målning av Markus Andersson på Motpol som är rätt så häftig. Tittar länge och förundras.

Kärret av Markus Andersson 2013

Written by gotiskaklubben

17 februari, 2014 den 18:43

Publicerat i Gotiska Klubben

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. I en ännu ej publicerad fortsättning på denna artikel skriver jag även om denna tavla som jag så när köpte, men en annan hann före. Det är en tavla som tål att begrunda.

    http://lassewilhelmson.wordpress.com/2013/06/05/ett-portratt-med-manga-historier/

    Lasse Wilhelmson

    17 februari, 2014 at 19:21

    • Vilken målning? Denna? Kärret?

      gotiskaklubben

      17 februari, 2014 at 19:33

      • Kärret, som jag är mycket förtjust i – Vad tänker hon på? Varför står hon i vattnet? Vad tittar hon på?

        Artikeln om Markus porträtt av undertecknad fick rätt stor spridning internationellt, till min förvåning …

        Här är två andra konstnärer, vars tavlor i jämförelse det kan sägas mycket om:

        http://pauleisen.blogspot.se/2013/12/the-artist-and-house-painter.html

        Lasse Wilhelmson

        17 februari, 2014 at 21:36

        • Aha, då förstår jag. Gillar den också. En stram komposition med sprängkraft: – Och vad mer finns där utanför bilden, som vi inte kan se?

          gotiskaklubben

          18 februari, 2014 at 06:43

        • Målningen är fin. Särskilt vattnet…

          Hon verkar titta ut mot just …havet…? Det oändliga havet…- mot oändligheten -.?….Dvs. kanske mot – det – eviga -…

          Eller också inte…

          Fin stämning i målningen i alla fall..

          Bergfast

          18 februari, 2014 at 11:02

  2. Jag tyckte förut att hans alster var ganska taffliga, rent hantverksmässigt. Men nu börjar det likna något.

    Riktigt bra.

    Många av dom som vill måla med traditionella tekniker osv. Målar även traditionella motiv. Det tycker jag är tråkigt. Vår samtid har ju hur mycket som helst att skildra.

    Igen riktigt bra.

    ddd

    17 februari, 2014 at 19:32


Kommentarer inaktiverade.