Gotiska Klubben

Dan Eliasson och elitens pågående förfall

dan eliassonFörsäkringskassans generaldirektör Dan Eliasson fick ett hatutbrott på Twitter i går kväll, berättar Fria Tider. Eliasson ”kräks” på Jimmie Åkesson och ”hatar rasism”. Eftersom Twitter inte ägs av Bonnier eller Sveriges Radio fick Eliasson finna sig i kraftiga reaktioner och krav på hans avgång. Folk blir naturligtvis förbannade.

Analys: Den hjärntvättade eliten, som levt i en bekväm och skyddad värld och som aldrig behövt konfronteras med verkligheten, börjar nu bli rädda på allvar. Och när nu dessa högutbildade – som oftast är okunniga i sakfrågorna, eftersom de enbart inhämtat de förljugna bilder en totalitär kultur låtit dem ta del av – äntligen reagerar, så blir det inte med intellektet utan med de smutsiga känslornas tungomål.

Det är riktigt underhållande.🙂 PS. Läs ”Snilles” fakta om Dan Eliasson

Written by gotiskaklubben

28 februari, 2014 den 05:58

Publicerat i Gotiska Klubben

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Om vi hade haft sann demokrati och en icke korrupt regim hade Dan Eliasson för länge sedan blivit dömd för tjänstefel och avsatt. Dessa demokratins dödgrävare är livrädda för vad som komma skall.

    Argus

    28 februari, 2014 at 07:23

    • Vad säger Anders FR till Goten. lyssna på:

      ”Varifrån blåser vinden, o?
      Vart ska du vända kinden, o
      Frågor som inte längre spelar någon roll.”

      Vet du vad saken gäller, o
      Att vissa personer gnäller
      Kan inte ändra nånting
      Vet var du står.

      Och du står för precis allting som du säger.
      Jag tror du själv vet allra bäst att det är viktigt.
      Att det du pysslar med just nu känns rätt och riktigt.
      Men det finns allt för många konstiga figurer
      Som inte tolererar nya temperaturer.

      Anders F Rönnblom (Nya temperaturer)

      Lars M

      28 februari, 2014 at 09:59

  2. Om man klickar på Dan Eliasson så kommer man till:

    https://twitter.com/dan_eliasson?original_referer=http%3A%2F%2Fgotiskaklubben.wordpress.com%2F2014%2F02%2F28%2Fdan-eliasson-och-elitens-pagaende-forfall%2Fcomment-page-1%2F%23comments&tw_i=439151976258215936&tw_p=tweetembed

    Där presenterar Dan Eliasson sig på följande sätt:

    Dan Eliasson @dan_eliasson Jag är Försäkringskassans generaldirektör. Detta är mina reflektioner och tankar kring vårt ansvarsområde. Stockholm • forsakringskassan.se

    Dan Eliasson agerar alltså här i Föräkringskassans namn. Jag trodde i min enfald att denna skattefinansierade statliga myndighet var politiskt neutral.

    observator

    28 februari, 2014 at 08:49

  3. Så länge jag kan minnas så har den högsta chefen för FK alltid varit en hardcore globalist med invandrarbakgrund och en furstelik inställning till svenska folket.
    Det var en kommentator på FT som påstod att Dan Eliasson är far till en viss herr Hybinette med liknande åsikter.

    Sofia

    28 februari, 2014 at 09:27

  4. skrämmande att en av statens GDar legitimerar hat på ett så flagrant sätt – ”hatar…”

    hatet sprider sig som ringar på vattnet och det är inte säkert att det i slutändan blir det goda och fina hatet som segrar – utan det kan lika väl bli det onda och fula hatet som drar det längsta strået

    zeno

    28 februari, 2014 at 09:33

  5. Efter twitterstormen hängde media på till slut.

    http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid=BF6B9E7A667D1AA38D9FDF4734144EE8.rocco4?cid=25968641&rssId=&item=http%3a%2f%2fwww.svd.se%2f%3fservice%3dmobile%26amp%3barticleId%3d3316124

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18454352.ab

    Försäkringskassans generaldirektör Dan Eliasson väckte i går kväll uppmärksamhet på Twitter. Strax efter klockan 22 skrev han på sitt Twitterkonto: ”Normalt håller jag mig till socförsäkringen. Men J Åkesson i debatt gör att jag kräks!”

    Detta fick SD-ledaren Jimmie Åkesson att själv twittra: ”Det är helt oacceptabelt att en GD uttrycker sig som Dan Eliasson. Han måste givetvis sparkas.” Åkesson hänvisar också till att Eliassons tweets ligger ute på Försäkringskassans hemsida under Press.

    Dan Eliasson försvarar sin tweet när TT når honom på telefon.

    – Jimmie Åkesson berättade om sin upplevelse i Sölvesborg på 80-talet. Jag berättade om min upplevelse framför teven, säger Eliasson.

    Det var när SVT Debatt i går diskuterade Åkessons upplevelser av starka motsättningar mellan svenskar och invandrare när han växte upp i Sölvesborg som Eliasson reagerade.

    Vad var det som du ville kräkas över?

    – Hans upplevelser i Sölvesborg om de motsättningar som han påstår fanns påverkar mig väldigt, väldigt negativt, säger Eliasson.

    Är det förenligt med svensk myndighetstradition av neutralitet att uttrycka sig som du gjorde?

    – Jag beskrev min upplevelse. Det finns säkert de som tycker att det är uppseendeväckande och de som tycker att det är rätt och riktigt.

    Jimmie Åkesson kräver att du avgår?

    – Han får väl ha vilka synpunkter han vill på mig

    gotiskaklubben

    28 februari, 2014 at 09:59

  6. Jag klistrar in min kommentar på FT om ett förhållande som alla verkar ha missat:
    Vad bråkar de om? Både SD och Eliasson tycker att det finns för många rasister i Sverige. De är ju överens. Citat från SD:
    ”Själv så önskar jag att det inte fanns rasister över huvud taget i vårt land” ”Vi jobbar aktivt med både att markera avstånd från den sortens resonemang(rasism)..” Citat från Paula Bieler: https://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx min. 12.
    Vidare förklarar Bieler att SD arbetar för anti-rasism och att SD vill skapa ett gemensamt samhälle för alla oberoende av om man är född svensk, eller invandrad svensk eller om man aspirerar på att bli svensk. Alla ska välkomnas in i det svenska samhället.
    Omvandlingen av SD till ett anti-svenskt parti för invandrare som inte vill dela med sig av krigsbytet Sverige till nya invandrare är i full gång och ingen tycks märka det. Eller är det bara ofint att påpeka det? Märker inte ni i SD vad partiet står för? Talar ni aldrig om detta med partivänner? Om inte; Gör det nu! I morgon finns inte Sverige kvar.

    Jern&Betong

    28 februari, 2014 at 10:08

  7. Dan Eliasson skulle alltså stå bakom dessa ord: ”vem vill fan ha en svensk tjej
    en discofitta utan hjärna…”
    Det är ju inte bara omdömeslöst och vulgärt; den här mannen är en säkerhetsrisk och bör avgå.

    Förortskärring

    28 februari, 2014 at 10:18

    • Här är orden till toner.

      stigfinnaren

      28 februari, 2014 at 20:08

  8. JE har tidigare varit i farten:
    http://14641kottebo.wordpress.com/?s=Dan+eliasson+&submit=Sök

    När jag läste vad Gustav Kasselstrand skrev till JE trillade jag av stolen av skratt
    ”Har du supit till TV:n eller? Gå och lägg dig, du har ett ämbete att sköta”.😉

    Sofia

    28 februari, 2014 at 10:18


Kommentarer inaktiverade.