Gotiska Klubben

Quinn Norton: The Words of a Troll

Twitter är en blixtsnabbt jättelikt flytande oas och avloppstunna på samma gång. Man vet aldrig vad man fångar eller förlorar.

Hittade just en intressant artikel av Quinn Norton: The Words of a Troll

Eller rättare sagt, jag tror att artikeln, som handlar om internettroll och  hackers, är intressant, ska läsa den senare.

Jag gillar Quinn Nortons utseende och hennes sorgset konstaterande:

”Our identities are a political commodity of government, an economic commodity for corporations. The stories of our lives and our families have vanished.”

 

Written by gotiskaklubben

31 mars, 2014 den 07:58

Publicerat i Gotiska Klubben

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag fångas också av hennes utseende. Men jag förstår inte alls denna defaitism.

    Dvs, hänger man på nätet hela dagen och följer MSM och twitter, då kan man bli pessimist. Det förstår jag. Man känner sig berövad sitt liv och sin identitet.

    Men man måste inse sin egenmakt och lära sig att kontrollera varje känsla, varje tanke man har. Har man lärt sig det blir livet enklare. Och man får lättare att sålla på internet. Vilka sajter, inklusive regimkritiska, sänker mig snarare än höjer mig mentalt? Detta måste man fråga sig själv.

    mirotanien

    31 mars, 2014 at 08:52


Kommentarer inaktiverade.