Gotiska Klubben

Fantastisk SvT-dokumentär om Ernest Thiel

”Jag skulle ägnat mig åt poesi, det är det enda som är värt något” Ernest Thiel.

Besökte många gånger Thielska galleriet. Fick en skön känsla där. Den här dokumentären har jag längtat efter. Har alltid undrat vem den där Ernest Thiel egentligen var. Nu kom svaret: En skön snubbe.

Written by gotiskaklubben

17 april, 2014 den 21:17

Publicerat i Gotiska Klubben

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Goten är en poet.

    V.h. JB

    Bergfast

    17 april, 2014 at 21:20

    • 🙂

      gotiskaklubben

      17 april, 2014 at 22:14

  2. här ett boktips som borde vara obligatorisk kursfordran på gymnasie-nivå i ett normalt fungerande samhälle

    (de hade missat att rensa bort boken från hyllan i ett av de bibliotek jag frekventerade under ungdomsåren)

    ”Vara eller synas vara : minnen och anteckningar avslutade 1946” / Ernest Thiel ; sammanställda av Tage Thiel

    zeno

    17 april, 2014 at 22:00

    • Oj, den skulle jag gärna vilja läsa.

      Tage Thiels översättningar av ”NIETZSCHE, FRIEDRICH. Antikrist / Hammaren talar” är min ungdoms räddning från vänstern.

      http://www.antikvariat.net/ANT19827.cgi

      gotiskaklubben

      17 april, 2014 at 22:14

  3. Helt klart såg människor intressantare ut förr i tiden. Det kan man inte förneka🙂

    occidentfaust

    17 april, 2014 at 22:33


Kommentarer inaktiverade.