Gotiska Klubben

Lando, din jävla spottvasker,

landoska lansera dig som en av Hallins törstigaste poeter – förstår fan inte ett ord vad du säger! Men de gånger man hajar, ja då verkar du, faktiskt, rent av adekvat. Mer Guinness alltså, och mindre box-flum – för snart ska de indiska rävarna och kinesiska vargarna komma  åter från Värmlands skogar!  Krypande på alla fyra. Ja det kan man väl antaga.
Jmf: Goten Goethes kommentar över Spinozas skrifter.

ref & relevans: DN DN DN Svd

Ref: Spottvasker; nyöversättning av bickjuvalp = snorvalp (Wäst-Götha laghbook 1663, Stiernhielm.)

Written by gotiskaklubben

1 september, 2009 den 22:10

Publicerat i Gotiska Klubben

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jawohl:)
    .
    .
    .
    .
    goten: Lando, din blogspot-blogg är usel, tekniskt sätt, dålig genomströmning, byt till WordPress. Man ser varje move som görs. Och den glömmer aldrig. Och snart ska jag säga upp mig som ”goternas och arianisternas Simon Wiesenthal”.

    Jag ska bara slösa bort dagarna på ett berg i norra Skottland. Och jag ska ha många kvinnor i hyddan. Och dom ska få slåss med varandra, slita varandra i håret, klösas, rulla runt i gyttjan och när jag äntligen kommer hem sent på natten från krogen, då ska jag sprida all min ömhet över den av dem som överlevt. Och jag ska vara mild och förlåtande. Och när jag somnar, om jag nånsin somnar igen, då ska det fan vara tyst i huset!

    Ref: min fru, per myrberg, metronome, 1962 samt ”Svenska invektiv” Oslagbart.

    Steve Lando

    2 september, 2009 at 01:37

  2. men jag tycker blogspoten är extremt behändig för en som inte är så teknisk bevandrad,

    o det är sant, mindre baginboxning o istället lite rökelser, ty det var nog det som krävdes för denna:

    http://stevelando.blogspot.com/2009/09/ghettaiolansk-ghettoprisning.html

    appropå udda språk o klagomål kring bloggars innehåll, man hade ju önskat lite mer gotiska i denna:)

    Hvarför skall den fagra gotiskan gå hädan för rotvälskan från Uppland?

    Goten sa: Du förstår inte ditt bästa, Lando. WordPress är hur enkelt som helst. Man jag ska sluta att låta som en gammal grälsjuk och snorig farfar. Den stora frågan att besvara angående den fornnordiska kulturens bortesta horisont, är om den värmländska koltrasten verkligen kunde sjunga innan någon från Uppsala Universitet hade varit där och kollat upp det hela. Hade koltrasten haft en egen och urgammal muntlig kultur innan Uppsala varit där? Svårt, mkt svårt, att sia om.

    När det gäller gotiska så talar jag ofta det språket vid mina sammankomster med Emanuel Swedenborg. Vi brukar träffas nån gång i månaden på klubben ”Änglarnas kretsar” i de hitersta delarna av Kvarteret Evigheten. Swedenborg har faktiskt avrått mig från att använda gotiska på bloggen.
    ”Krångla inte till det nu, Runa”, brukar han säga.

    Det har han helt rätt i, Swedis. Tsu haban er at giban som den lille vargen brukar yla.

    Steve Lando

    3 september, 2009 at 06:36

    • Krånglen I icke tillen dwet nu va, Runa

      Goten sa: Nej då, Lando, och apropå gotiska,
      har du läst denna pärla av Ekelöf.
      Visa är diktens slutord.
      Det mesta tyder på att även Ekelöf var got.

      Helvetets-Brueghel – detalj
      Vad helvetet är 3vligt!
      Där sitter lorteraner och kissoliker
      och bönar på latrin och kräkiska:
      Glor jag in excelsis Deo?
      Pax in terrore!
      Hå, min i busken bonae voluptatis!

      Steve Lando

      3 september, 2009 at 10:07


Kommentarer är stängda.